ژاپن بیش از 99 درصد درخواست‌های پناهندگی را رد می‌کند

علی‌رغم پیر شدن جامعه ژاپن، این کشور از پذیرش مهاجران سر باز می‌زند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت ایندیپندنت، ژاپن 99 درصد درخواست‌های پناهندگی ارائه شده را رد می‌کند؛ به طوری که در سال 2016، این کشور تنها 28 پناهجو را پذیرفت.

با این‌حال، این رقم نسبت به سال 2015، رشد داشته است. در سال 2015، ژاپن تنها یک پناهجو را به خاک خود راه داد.

ژاپن در سال 2016 با بیشترین تعداد متقاضی پناهندگی روبرو شد. در این‌سال، 10 هزار و نهصد و یک نفر در این کشور درخواست پناهندگی خود را ارائه کردند. این رقم نسبت به سال 2015، رشد داشته است.

گروه‌های حامی پناهندگان معتقدند ژاپن به عنوان یکی از ثروتمندترین اقتصادهای جهان و کشوری که با رشد منفی جمعیت روبروست، با یک وظیفه انسانی روبرو است.

ژاپن جامعه‌ای تک فرهنگی دارد و به طور کل، نظر مساعدی نسبت به مهاجرپذیری ندارد.

یک پناهجو در ژاپن که نخواست نامش فاش شود در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: "در این‌جا برای تحصیلات شما هزینه نمی‌کنند، آن‌ها برای دریافت وام‌های بانکی و یا استفاده از مسکن عمومی به شما کمک نمی‌کنند." وی افزود: "برای رنگین‌پوستان (زندگی) دشوار است. گاهی اوقات که در قطار می‌نشینم، ژاپنی‌ها از من فاصله می‌گیرند."

بر اساس یک پژوهش از جانب دولت ژاپن، نزدیک به 30 درصد مهاجران به این کشور اعلام کرده اند به دلیل خارجی بودن، مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

با این‌حال، جمعیت ژاپن به سرعت رو به پیری گذاشته است و تخمین زده می‌شود تا سال 2060، 40 میلیون از جمعیت این کشور کاسته شود. ژاپن اکنون 127 میلیون جمعیت دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار