استاندار آذربایجان شرقی:

اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه مشکل اعتباری دارد

استاندار آذربایجان شرقی از مشکل اعتباری برای اجرای طرح‌های دریاچه ارومیه خبر داد.

اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه مشکل اعتباری داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت دریاچه ارومیه که با حضور ابتکار در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد با اشاره به اینکه دریاچه از وضعیت بحرانی که مردم نگران بودند، عبور کرده است ،گفت: انتظار داریم با اجرای پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه وضعیت موجود بهتر شود. 

وی با بیان اینکه علی‌رغم کاهش 28 درصدی باران، آب دریاچه در حال افزایش است، افزود: اقدامات ستاد احیای دریاچه مؤثر واقع شده و امیدواریم حمایت دولت برای احیای آن ادامه یابد. 

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه برای اجرای طرح‌های دریاچه ارومیه مشکل اعتباری داریم، ابراز داشت: هیچ طرحی به دلیل نبود اعتبار متوقف نشده و بخش بزرگی از کار را مردم، کشاورزان و تشکل‌های مردمی انجام داده‌اند.

جبارزاده با اشاره به تزریق 2.5 متر مکعب در ثانیه از طریق تصفیه فاضلاب‌های شهری، گفت: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز به مدار بیاید، آب مورد نیاز تأمین می‌شود. 

وی با بیان اینکه عده‌ای می‌گفتند که این دریاچه احیا نمی‌شود و به حال خود رها کنید، تاکید کرد: ایمان داشتیم که می‌توانیم دریاچه ارومیه را بهبود بخشیم و ستاد احیای دریاچه ارومیه هم در این زمینه موفق عمل کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دریاچه ارومیه را به تراز اکولوژیک بر می‌گردانیم و گردشگری این حوزه را تقویت می‌کنیم، گفت: این بیمار در حال بهبودی است که توسط مردم مراقبت خواهد شد.

منبع:تسنیم 

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.