کرمان؛

پسته رفسنجان ،مرغوبترین پسته در کشور

نخستین زمان کشت پسته در دنیا به ایران بر می‌گردد و پسته رفسنجان با تولید باکیفیت حرف اول را در دنیا می‌زند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،حمید ملانوری ,فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه محصول پسته در سطح بیش از 80 هزار هکتار باغ در رفسنجان کاشته شده است ,گفت: بیشتر محصول برداشت شده پس از صدور گواهینامه استاندارد صادرات به کشورهای خارجی صادر می شود.
وی افزود: زمانی که کالاهای باکیفیت تولید شود استقبال از آن بیشتر شده و در نتیجه رونق تولید و فضای کسب و کار را شاهد خواهیم بود.
ملانوری خاطر نشان کرد: استاندارد بیمه‌ و ضمانت ‌نامه برای اطمینان ‌خاطر مردم نسبت به استفاده از لوازم و امکاناتی که در اختیار دارند، است.
ناهید سرباز پور،رییس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان با بیان اینکه سازمان استاندارد در سال 42 در کشور تشکیل شده است ،گفت: این اداره در رفسنجان چهار سال بعد به دلیل اهمیت کنترل کیفی پسته تاسیس شد.
وی افزود: 190 واحد مشمول استاندارد اجباری و تشویقی زیر پوشش شهرستان های رفسنجان، انار و شهربابک است که زیرنظر اداره استاندارد رفسنجان قرار دارد.
وی مهمترین وظیفه اداره استاندارد در رفسنجان را صدور گواهینامه صادراتی پسته دانست و خاطرنشان کرد: طی پارسال2 هزار و 286 گواهینامه صادراتی برای پسته و مغز آن در رفسنجان صادر شد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار