ارومیه؛

100 هزار دانش آموز آذربایجان غربی به سن تکلیف رسیدند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 49 هزار دانش آموز دختر و 51 هزار دانش آموز پسر استان به سن تکلیف رسیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ قدرت اله قاسمی در آیین برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان دختر ناحیه 2 آموزش و پرورش ارومیه افزود: در ارومیه جشن تکلیف دختران 9 ساله با حضور یکهزار دانش آموز در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنها اظهار کرد: جشنها با اهداف تقویت ایمان و باورهای دینی تاکید بر اهمیت تکالیف انسانها در پیشگاه خداوند، آشنایی دانش آموزان با وظایف و فرایض دینی، تفهیم شایستگی و ارزش برقراری ارتباط با خداوند متعال و ماندگاری لحظات خوش تشرف و تکلیف در محضر خداوند برگزار می شود

وی به دانش اموزان توصیه کرد: دوستی با خدا را فراموش نکنند چرا که دوستی با خدا صبر و توکل را به آنها هدیه خواهد داد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: از آغاز رسیدن به سن تکلیف خداوند به انسانها تکالیف و ماموریتهای مستقیمی را محول می کند.

وی اضافه کرد: انسان باید با مراقبت از قلب خود آن را با خوبی ها تغذیه کند وخوراک روح و جان انسانها خوبی و مهربانی است.

قاسمی با اشاره به اینکه پلیدی ها نتیجه عدم انجام صحیح تکالیف الهی و دینی است اظهار کرد: یکی از عالی ترین نمادهای رفتار دینی نماز است و همه بعد از سن تکلیف ملزم به جدی گرفتن این موضوع هستند.

وی گفت: بعد زا اقامه نماز احترام به پدر مادر مهم است و انجام کارهای نیک و مورد پسند پدر و مادر ضروریست.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.