اتمام حجت اردوغان با آمریکا/ در تصمیم خود درباره تأمین سلاح برای کُردها بازنگری کنید!

رئیس‌جمهور ترکیه هشدار داد تصمیم آمریکا درباره تأمین سلاح برای کُردها در سوریه امنیت این کشور و منطقه را تهدید می‌کند.

اتمام حجت اردوغان با آمریکا/ در تصمیم خود درباره تأمین سلاح برای کُردها بازنگری کنید!
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از واشنگتن خواست بلافاصله در تصمیم خود درباره تأمین سلاح برای کردها در سوریه بازنگری کند. 

وی گفت: "متحدان باید یا از ترکیه یا از گروه‌های تروریستی حمایت کنند. برای جنگیدن با داعش نباید به یک گروه تروریستی دیگر کمک کرد. تأمین سلاح برای نیروهای سوریه دموکراتیک، آینده سوریه و منطقه را با خطر روبرو می کند. در دیدار آینده با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به طور مفصل موضع و نگرانی خود را درباره این تصمیم تشریح خواهم کرد."

وی افزود: "بارها بر مخالفت خود با تجزیه سوریه تأکید کرده ایم. امیدواریم در این اقدام اشتباه (تأمین سلاح برای کردهای سوریه) بازنگری شود. امیدوارم آمریکا در کوتاهترین زمان در این اشتباه تجدیدنظر کند. ما از حل این مسئله بر اساس منطق حمایت می کنیم. در اجلاس آینده ناتو که بیست و پنجم ماه مه در بروکسل برگزار خواهد شد، مسئله سوریه را مطرح خواهیم کرد. ما برای حفظ ملت و تمامیت ارضی سوریه تلاش می کنیم. همه تحولات در سوریه وعراق به امنیت ملی ما به طور مستقیم ارتباط پیدا می کند و به همین علت گام های لازم را برداشتیم."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
لیاقتت همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
آمریکا قابل اعتماد نیست و ترکیه تمام تخم مرغ هایش رو داخل سبد امریکا نگذاشته و نشست 3جانبه آستانه نشان از نزدیکی مواضع ترکیه به رقبای شرقی خود است و در نهایت امریکا می خواهد تمام گروهای تروریستی مجهز به سلاح باشند تا کشورهای منطقه درگیر باشند و امریکا شیطیل خودشو ازشون به بهانه های مختلف بگیرد و ترکیه به این موضوع واقف است و سعی میکنه علاوه بر دوشیدن امریکا و خریدن سلاح های فوق پیشرفته مانند f 35 از منافع مشترک با همسایگان خود نیز بهره برداری لازم رو انجام بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
خاک تو سرت آمریکا که این خردوغان به تو هشدار داد. خخخخخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار