کرمانشاه؛

110 هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز وارد "قره‌سو" می شود

مدیر پروژه فاضلاب شهر کرمانشاه گفت: 110 هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز وارد "قره‌سو" می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛رضا داوودی در نشست هم‌اندیشی و مشاوره پروژه فاضلاب شهر کرمانشاه با بیان اینکه تصفیه‌خانه کنونی فاضلاب شهر کرمانشاه فقط 34 درصد پساب شهر را تصفیه می‌کند، گفت: 66 دیگر این پساب که معادل حدود 110 هزار مترمکعب در شبانه روز است وارد رودخانه آبشوران یا قره‌سو می شود.

وی از معضلات ورود فاضلاب شهر کرمانشاه به درون رودخانه‌ها یاد کرد و افزود: علاوه بر آلودگی بهداشتی و محیط زیستی که این پساب‌ها برای شهر کرمانشاه ایجاد می‌کند، این آلودگی وارد حوضه "سیمره" هم می‌شود و استان لرستان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیر پروژه فاضلاب شهر کرمانشاه با ترسیم وضعیت کنونی سیستم تصفیه فاضلاب شهر کرمانشاه،
گفت هم اکنون 856 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب داریم که در نهایت فاضلاب را به تصفیه‌خانه قدیمی شهر می‌برد.

به گفته داوودی، این تصفیه‌خانه در سال 84 وارد مدار بهره‌برداری شده و هم اکنون ظرفیت تصفیه فاضلاب را برای 324 هزار نفر دارد.

وی افزود: این در حالی است که جمعیت کنونی شهر کرمانشاه حدود یک میلیون نفر است.

مدیر پروژه فاضلاب شهر کرمانشاه با بیان اینکه در طرح ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه تجهیز و بهسازی تصفیه‌خانه قدیمی شهر نیز دیده شده، عنوان کرد: تصفیه‌خانه دوم که ساخته می‌شود نیز ظرفیت 780 هزار نفر را دارد، یعنی در پایان پروژه ظرفیت تصفیه فاضلاب برای یک میلیون و صد هزار نفر را داریم.

داوودی افزود این ظرفیت تا سال 1410 کافی است و پس از آن نیز برای افزایش ظرفیت برنامه وجود دارد.

وی ایجاد 361 کیلومتر شبکه فاضلاب دیگر را نیز از دیگر بخش‌های پروژه فاضلاب شهر کرمانشاه دانست و تصریح کرد: به علاوه برای کل شهر کرمانشاه سه خط انتقال در نظر گرفته شده که دو خط آن را داریم، اما خط سوم باید در قالب پروژه فاضلاب کرمانشاه تکمیل شود.

مدیر پروژه فاضلاب شهر کرمانشاه جمع‌آوری فاضلاب از رودخانه آبشوران و تکمیل بخشی از تاسیسات باقی مانده در غرب، شرقی و بخشی از شمال شهر کرمانشاه را نیز از دیگر بخشش‌های پروژه فاضلاب شهر کرمانشاه عنوان کرد: داوودی گفت: این اولین پروژه فاضلاب است که بانک سرمایه‌گذاری توسعه زیرساخت اسیا در دنیا اجرا می‌کند که امیدواریم هرچه زودتر محقق شود.

داووی گفت: در اجرای این پروژه همه موارد دیده شده و مهمترین نکته همکاری مردم و مسئولان است.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار