تبریز؛

جوانان موتور محرکه جامعه هستند

معاون امور فرهنگی و جوانان مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: جوانان موتور محرکه و روح نشاط و تکاپو در جامعه هستند.

جوانان موتور محرکه جامعه هستندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛امیر تقی زاده  در آیین تجلیل از جوانان برگزیده شهرستان هریس، با بیان اینکه امسال با برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در تمام شهرستان های استان، نخبگان جوان پس از شناسایی و تجلیل در قالب بانک اطلاعاتی قوی ساماندهی خواهند شد، افزود: فرصت های مناسب جهت معرفی نخبگان در جامعه فراهم است و مسیر موفقیت آنها در قالب همایش های «راه من» به اطلاع کلیه جوانان خواهد رسید.
وی اظهارکرد: باید توجه داشت که جامعه بدون جوان و توجه به نیازهای جوان جامعه راکد است.
تقی زاده ادامه داد: روح جوانان و تفکر خلاق آنان بهترین زمینه رشد و پرورش ایده های بزرگ است که باید ضمن ارج نهادن به این نعمت از ظرفیت این فضا به خوبی استفاده کرد.
وی، یکی از سیاست های اولویت دار وزارت ورزش و جوانان را تسریع و تقویت تشکل های مردم نهاد در قالب سمن ها عنوان کرد و افزود: در این رابطه اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی طرح های مختلفی را برای ایجاد و تقویت سمن ها در دستور کار دارد که بر این اساس تاکنون تعداد 75 سمن تشکل و فعالیت خود در حوزه های گوناگون را آغاز کرده اند.
تقی زاده با بیان اینکه فعالان سمن ها افراد 15 تا 29 سال را شامل می شود، گفت: بدون تردید با گسترش فعالیت این تشکل های مردمی جوان، می توان نسبت به اجتماعی شدن جوانان در سال های آینده و تقویت اعتماد به نفس آنها امیدوارتر شد.
تقی زاده ، حمایت از طرح های سمن ها را از دیگر اولویت های ورزش و جوانان آذربایجان شرقی بیان کرد و افزود: در این راستا طی سال گذشته تعداد 52 عنوان طرح مورد حمایت معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قرار گرفت که برای آنها اعتباری افزون بر یک میلیارد و 650 میلیون ریال هزینه شد.
بر اساس سرشماری سال گذشته 962 هزار و 230 نفر از جمعیت استان آذربایجان شرقی در رده سنی 15 تا 29 سال بوده و جوان محسوب می شوند.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار