مشهد؛

اصول گرایی اصلاح‌طلبانه بهترین اقدام و تصمیم در رسیدن به یک جامعه موفق

حامی ائتلاف اصلاح و اعتدال انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اصول گرایی اصلاح‌طلبانه بهترین اقدام و تصمیم در رسیدن به یک جامعه موفق است

اصول گرایی اصلاح‌طلبانه بهترین اقدام و تصمیم در رسیدن به یک جامعه موفقبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ؛حجت الاسلام علی عسکری ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه به تبیین و چرایی تشکیل ائتلاف اصلاح و اعتدال پرداخت و افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، اصول گرایی اصلاح‌طلبانه بهترین اقدام و تصمیم در رسیدن به یک جامعه موفق است ، ائتلاف اصلاح و اعتدال انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد نیز با همین رویکرد شکل گرفته است.

وی بیان کرد: به فرموده امام راحل(ره) میزان رای ملت است و اتکا بر انتخاب و خواست مردم اصلی انکار ناپذیراست، همچنین براساس فرمان مقام معظم رهبری همه برنامه‌های مشهد باید معطوف به نام مبارک امام رضا(ع) باشد و هدف ما نیز پررنگ تر کردن حضور گردشگران دینی و مذهبی در مشهد مقدس بوده و اهم برنامه‌های شورای پنجم را مبنی بر تحقق مطالبات مقام معظم رهبری و مردم پایه گذاری شده است.

نماینده پیشین مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: گزینش مدیریت شهری، اولویت دادن به مناطق مستضعف نشین، رعایت دقیق قوانین و عدم تخطی با حیله‌های غیرقانونی، تدبیر، تقوا، دانش و تجربه مهمترین خواسته‌های مقام معظم رهبری از شوراهای منتخب ملت عنوان کرد و افزود: به فرموده ایشان این افراد باید هم پاسخ بدهند و هم پاسخ بخواهند و مطالبات مردم از مدیریت شهری را از شهرداران طلب کنند.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: قانون، وظایف و اختیارات شوراها در بیش از 30 محور تعریف کرده که مهمترین وظیفه آن‌ها قانون گذاری، انتخاب شهرداراصلح و نظارت است و تاکید شده که پایبندی به قانون را نصب العین خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: معماری اسلامی باید نماد مبلمان شهری مشهد باشد و شورای پنجم باید این شهر مقدس را از اشفتگی موجود رها کند چرا که اصالت تاریخی و مذهبی را ساخت و سازهای جدید زیر سوال برده است.

حجت الاسلام عسکری بیان کرد: در گذشته طراحی ساخت و سازها به گونه ای بود که ساختمانهای اطراف حرم نسبت به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) خضوع داشته اما این موضوع در ساخت و سازهای جدید متاسفانه رعایت نشده است.

وی با اشاره به اینکه باید بسترسازی خوبی در جهت بهره‌گیری از مکتب رضوی شود، بیان کرد: به لحاظ فرهنگی مکتب فکری امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی متکی بر عقلانیت، مدارا و تعامل است و نوع دوستی در ان حرف اول را می زند این مطلب نصب العین دوستان ماست و انان تفکر افراط را بر نمی تابند چرا که افراط ‌گرایی در هیچ‌کجا مفید فایده نخواهد بود و حتی ضربه زننده هم هست و این آسیب در مجموعه‌های کوچکتر بیشتر است و نباید این چنین فضایی در شورای شهر به ‌وجود آید.

وی اظهار کرد: این شورا به مدیریت جامع شهری اندیشه می کند و به کمک نمایندگان ملت و دولت اینده تلاش خواهد کرد قانون مدیریت جامع شهری را برای حل معضلات کلانشهرها مجلس به نصویب برساند و انرا اجرا کند.

حامی ائتلاف اصلاح و اعتدال انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به سوالی مبنی بر انتخاب شهردار جدید نیز گفت: باید مدیر انقلابی و دلسوز انتخاب کنیم و در شوراهای کلان‌شهرها مانند تهران و مشهد نباید با انتخاب اشتباه خود عملکردی سلیقه‌ای و جناحی داشته باشم و برای مشهد اُفت است که فردی به عنوان شهردار در عرصه سیاسی بدون تخصص ورود پیدا کند.

وی افزود: توجه به گذشته، چراغ راهی برای آینده است و می‌خواهیم یک شهر سبز، امن و آرام برای ساکنان و زائران شهر امام رضا(ع) داشته باشیم.

 انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.