شیراز؛

هشدار آتش نشانی شیراز به مراکز تجاری

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به مراکز تجاری که از استحکام ساختمان بدون ایمنی هستند هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرخ زاده مدیر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: هشدار لازم به صاحبان مراکز تجاری ناایمن داده شده که باید هر چه زودتر نسبت به رفع ناایمنی در ساختمان های تجاری اقدام کنند زیرا پس از صدور اخطار و مهلت رفع نقایص با اخذ مجوز از مراجع قانونی و قضایی، نسبت به پلمپ و تعطیلی این مراکز با همکاری مراکز قضایی اقدام می شود.

فرخ زاده افزود: سازمان آتش نشانی شیراز از سال گذشته و با پیگیری های متعدد در سال 96، موفق به اخذ مجوز پلمپ ساختمان های تجاری و برخی از مغازه های دارای کاربری های غیر مجاز که علی رغم هشدارهای سازمان ، نسبت به برطرف کردن ناایمنی ها اقدام نکرده یا تجهیزات اطفایی و سیستم های اعلام و اطفا حریق معیوب دارند توسط مراجع قضایی و مکاتبه اقدام کند.

وی با اشاره به وجود بازارهای قدیمی و تاریخی در شیراز و تراکم جمعیت در این اماکن ادامه داد: ساختار قدیمی بازارها از جمله بازار وکیل و اردو بازار، وجود مشکلات تاسیسات برقی، سیستم‌های گرمایشی نامناسب، سازه‌های قابل اشتعال، مشکل تردد خودروهای اطفایی امدادی در هنگام بروز حادثه در این اماکن و همینطور نبود سیستم‌های اعلام و اطفا حریق یا معیوب بودن آن‌ها در مراکز تجاری‌ از مواردی است که باعث شده سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز  به دنبال راه چاره‌ای به منظور رفع این مشکلات، قبل از وقوع حادثه ای ناگوار باشد.
 
فرخ زاده بیان کرد: با توجه به بند 14، ماده 55 قانون شهرداری ها اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق بناها و دیوارهای شکسته در اماکن عمومی و کوچه ها از وظایف شهرداری است.

وی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده ناایمنی در سطح شهر یا نبود تجهیزات ایمنی در مجتمع مسکونی خود یا مجتمع های تجاری مراتب را به سامانه 125 یا 137 شهرداری شیراز اطلاع دهند تا نسبت به بازدید و رفع ناایمنی آن مکان اقدام شود.

مدیر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: صاحبین مراکز تجاری نا ایمن زودتر نسبت به رفع ناایمنی ها اقدام کنند در غیر اینصورت پس از بازدید و در صورت بی توجهی به هشدارهای کارشناسان، نسبت به پلمپ و تعطیلی این مراکز با همکاری مراکز قضایی اقدام خواهیم کرد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.