اصفهان؛

صدور شناسنامه یک روزه برای شرکت در انتخابات

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان از صدور یک روزه شناسنامه برای رای دادن در انتخابات 29 اردیبهشت خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین غفرانی  با اشاره به اینکه برای دادن رای وجود شناسنامه و کارت ملی ضروری است افزود: به همین دلیل اداره کل ثبت احوال شناسنامه و تاییدیه کارت ملی را در یک روز صادر می کند.
 
وی اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن زمان انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا و الزام به وجود شناسنامه برای شرکت در انتخابات، ادارات ثبت احوال و 71 دفتر پیشخوان در استان آمادگی رسیدگی فوری هر گونه درخواست مربوط به انتخابات را دارند.
 
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان افزود: شهروندان می‌توانند تا آخرین لحظات در روز انتخابات نیز به همراه شناسنامه خود به مراکز ثبت احوال مراجعه کرده و درکوتاه‌ترین زمان ممکن شناسنامه جدید خود را برای شرکت در انتخابات دریافت کنند.
 
وی یادآوری کرد: بر این اساس در 48 ساعت قبل و روز رای گیری برای افرادی که شناسنامه آنها برای رای دادن دچار مشکل است، شناسنامه جدید صادر می شود.
غفرانی خاطرنشان کرد: ادارات ثبت احوال استان از ساعت ۸ صبح روز رای گیری نیز تا آخرین ساعت اخذ رای آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند.
 
مدیرکل ثبت احوال اصفهان همچنین با اشاره به آمار صدور کارت های هوشمند ملی از ابتدای عملیاتی شدن این فرایند در سال 93 تاکنون گفت: از مجموع حدود یک میلیون و 300 هزار درخواست اخذ شده، بیش از یک میلیون و 130 هزار جلد تاکنون صادر و 900 هزار جلد تحویل شده است.
 
وی تصریح کرد: از مجموع چهار میلیون و 200 هزار نفر جامعه هدف در استان تاکنون بیش از 30 درصد موفق به دریافت کارت هوشمند ملی شده اند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت برگزار می شود.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار