کرمان؛

برخورد قانونی با متخلفین تبلیغات انتخاباتی

دبیر هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان کرمان گفت: وجهه‌ای از تبلیغاتِ خلاف قانون، پول خرج کردن به معنای توزیع پول، منع قانونی دارد و هیأت نظارت، کمیسیون پیشگیری از تخلفات انتخاباتی از طریق بازرسی‌های این سازمان مکلف هستند با چنین فعالیت‌هایی برخورد کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،فرشید فلاح افزود: یکی از مشکلاتی که ما داریم، خبرسازی‌های غیرمستند است، بنابراین، درخواست داریم یا گزارشی تنظیم و خبری منعکس نکنید که جامعه دچار التهاب شود، یا این‌که مستند باشد و قابلیت بررسی و رسیدگی داشته باشد که با شناختی که از سیستم استان دارم، اگر پروندۀ تخلف انتخاباتی تشکیل شد، دیگر نتیجۀ انتخابات مهم نیست؛ بلکه این پرونده مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و تا فرد در محکمه تبرئه نشود و یا محکوم شود و به جزای اعمالش برسد، رها نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مشکل این‌جاست گزارش‌هایی که تنظیم می‌شود، بدون استناد است؛ یعنی این‌که چند نفر با هم جمع شوند و نامه‌ای امضا کنند که این اتفاق افتاده، نمی‌تواند در فضای انتخاباتی ‌ که گروه‌ها علیه هم جوسازی می‌کنند، سند تلقی شود؛ بکه گزارش مستند، باید دارای سند قابل اتکایی باشد و با ذکر نام فردی که پول می‌دهد، فردی که پول می‌گیرد و افرادی که می‌توانند شهادت دهند، ارائه شود.
فلاح گفت: هر کَس از وقوع تخلفی مطلع شد، فورا به هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها اطلاع دهد تا از طریق بازرسان، از آن تخلف جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: گزارش‌های مردمی‌ که همراه با فیلم و عکس باشد و یا تماس بگیرند، بازرس مربوطه اعزام می شود و اگر آن بازرس وقوع تخلف را تأیید کند پرونده تشکیل و به دستگاه قضایی ارسال تا مراحل قانونی آن طی شود.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار