وزیر صنعت معدن تجارت؛

اصناف نقش اساسی در اقتصاد کشور دارند/ بخشی از اصناف بیش از ۲۵ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد

نعمت زاده گفت: حدود ۱۷ درصد تولید ناخالص ملی در کشور را اصناف به خود اختصاص داده و این نشان از جایگاه والای اصناف در کشور خواهد داشت.

اصناف نقش اساسی در اقتصاد کشور دارندبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن تجارت در همایش روسای اتحادیه های صنفی در خصوص اهمیت اصناف و کسبه در کشور اظهار کرد: حدود 17 درصد تولید ناخالص ملی در کشور را اصناف به خود اختصاص داده و این نشان از جایگاه والای اصناف در کشور خواهد داشت.

وی ادامه داد: بخش اصناف در کشور حدود 6 میلیون نفر شاغل را به خود اختصاص داده که با احتساب خانواده‌هایشان بیش از 25 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد.

این مقام مسئول در این راستا افزود: نزدیک به دو نیم میلیون واحد صنفی وجود دارد که تا بحال گزارشی مبنی بر نا امنی در محیط واحدهای صنفی نشده است.

وزیر صنعت معدن تجارت با اشاره به اهمیت آموزش کاربردی برای فضای کسب و کار در کشور بیان کرد: یکی از نارسایی‌ها و کمبود در کشور آموزش لازم جهت آمادگی لازم برای فضای کسب و کار در کشور است که البته اقداماتی در این خصوص در سه اتحادیه در دانشگاه های علمی کاربردی انجام شده، که نتایج مطلوبی به همراه خواهد داشت.

نعمت زاده با توجه به لزوم افزایش بهره‌وری در کشور افزود: بالا بودن قیمت تمام شده کالاها یکی از مشکلاتی است که سرعت افزایش بهره وری را کُند کرده، که در این خصوص برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط آموزشی جهت آمادگی در فضای کسب و کار از مقدمات آن است، همچنین کاهش هزینه‌های تولید از مؤثرترین اقدامات جهت کاهش قیمت تمام شده کالاها است.

وی در پایان یادآور شد: امروزه شیوه‌های کسب و کار تغییر کرده و باید برنامه‌ای در این خصوص برای تغییر و به‌روز رسانی روش‌های کسب و کار البته با رعایت اصول فرهنگی و دینی کشور صورت گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار