شیراز؛

فضیلت و اعمال احیاء شب نیمه شعبان

شب نيمه شعبان شب بسيار مباركى است، از امام صادق (ع) روايت شده كه از امام باقر عليه السّلام از فضيلت شب نيمه شعبان سؤال شد، ايشان فرمود: اين شب پس از شب قدر برترين شب هاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در اين شب خدا فضل خود را بر بندگان سرازير می كند، و آنان را به بخشش و كرم خويش می آمرزد، پس در تقرّب جستن به سوى خداى تعالى در آن بكوشيد، كه آن شبى است كه خدا به ذات مقدّس خود سوگند ياد كرده، كه سائلى را از درگاه خويش با دست خالى باز نگرداند.

شب نيمه شعبان شبى است كه حق تعالى آن را براى ما قرار داد و در عوض شب قدر كه آن را  مخصوص پيامبر(ص) فرمود، پس در دعاى و ثنا بر خداى تعالى کوشش کنید.
 
اعمال مستحب شب نیمه شعبان  
شب زنده دارى به نماز و دعاء و استغفار و ذکر صلوت، چنان كه امام زين العابدين عليه السّلام انجام می دادند، و در روايت آمده است هركه اين شب را به راز و نياز و عدابت بپردازد دل او نميرد در روزى كه دل ها بميرند.

قرائت زيارت امام حسين (ع) كه افضل اعمال اين شب است و باعث آمرزش گناهان می شود در این شب بسیار تأکید شده است.

همچنین در نیمه شعبان هر یك از اذکار "سُبْحانَ اللّهِ" ، "الْحَمْدُلِلّهِ" ، "اللّهُ اَكْبَرُ" وَ "لا اِلهَ اِلا اللّهُ" صد مرتبه گفته شود.

دعای کمیل را در شب نیمه شعبان فراموش نکنیم                                                                            
بنا بر روایت «کمیل» یار وفادار امیرالمؤمنین (علیه السّلام)، در جلسه‌ای یکی از یاران حضرت از ایشان درباره این آیه شریفه سوره دخان «فیها یفرق کل أمر حکیم» سؤال کرد، ایشان نیز در تفسیر شب قدر که امور آدمیان در آن مقدر می‌شود به بیان اهمیت شب نیمه شعبان پرداختند و به خصوص بر خواندن دعای حضرت خضر (علیه ‌السّلام) در این شب نیمه شعبان تأکید کردند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار