اسماعیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تأیید صلاحیت برخی از کاندیدهای شورا ها با وجود سوابق سنگین قضایی/دادگستری به وظیفه قانونی خود عمل کرده است

رئیس دادگستری استان تهران گفت: دادگستری به استعلامات هئیت نظارت مبنی بر سوابق قضایی برخی کاندیداها پاسخ داده، اما با این وجود شاهد تأیید صلاحیت برخی از کاندیداهای انتخابات شهر و روستا با سوابق سنگین قضایی بودیم.

تأیید صلاحیت برخی از کاندیدهای شورا ها با وجود سوابق سنگین قضایی/دادگستری به وظیفه قانونی خود عمل کرده استغلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار داشت: دادگستری به تمامی استعلامات در رابطه با کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا پاسخ داده است و تمام این پاسخ ها متناسب با سوابق قضایی موجود در مراجع قضایی بوده است.

وی افزود: برخی از کاندیداهای شرکت در انتخابات شوراها فاقد پرونده قضایی و جمعی هم دارای سوابق قضایی با جرایم متفاوت بودند که این سوابق در مقام اظهار نظر موجب رد صلاحیت کاندیدا های شوراهای شهر و روستا نمی شد.

رئیس دادگستری استان تهران تاکید کرد: در بین افراد تأیید شده در هئیت نظارت، افرادی تأیید صلاحیت شده اند که دارای سوابق و محکو میت های سنگین امنیتی و حبس های طولانی مدت بودند که به تازگی از زندان آزاد شده اند و با وجود اینکه ما در دادگستری سوابق آنها را به هئیت ها نظارت اعلام کردیم، اما باز هم شاهد تأیید صلاحیت آن ها بودیم.

وی بیان داشت: اعضای هئیت نظارت در جلسات مشترکی که با مسئولان قضایی داشتند، از وجود این سوابق قضایی در مورد برخی از کاندیداها ی شوراهای شهر و روستا اظهار بی اطلاعی کردند از این رو دادگستری برای بار دوم سوابق را به هئیت های نظارت ارسال کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه در روز های گذشته برخی افراد اظهار نظر کردند که دادگستری نباید برای بار دوم سوابق افراد را به هئیت های نظارت ارسال می کرد، گفت: در روند تأیید صلاحیت داوطلبان قانون وجود دارد و ما هم در این زمینه به وظایف قانونی خود عمل کردیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار