سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران:

تاکنون 72 رای برای متخلفان نمایشگاه کتاب صادر شده است/ محرومیت 27 ناشر از حضور در نمايشگاه كتاب 97

همایون امیرزاده سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران با حضور در جمع خبرنگاران از آمار تخلفات ناشران تا به این لحظه خبر داد.

تاکنون 72 رای برای متخلفان نمایشگاه کتاب صادر شده است
به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همایون امیرزاده سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران با حضور در جمع خبرنگاران از آمار تخلفات ناشران تا به این لحظه خبر داد.
 
وی در این باره اظهار داشت: تا پایان روز هفتم 72 رای در جلسات تخلف نمایشگاه کتاب صادر شده است. 
 
امیرزاده در ادامه افزود: تاکنون 7 مورد اخطار کتبی، درج در پرونده، 27 مورد حکم تعطیلی غرفه تا پایان نمایشگاه سال جاری و محرومیت از شرکت در نمایشگاه تهران، استانی و سایر نمایشگاه های تحت نظارت وزارت ارشاد صادر شده است.
 
امیرزاده درباره مصادیق تخلفات انجام شده در نمایشگاه این دوره گفت: نقد کردن بن کارت الکترونیکی بدون فروش کتاب (18 مورد)، واگذاری غرفه به غیر (1 مورد)، ارائه فروش کتاب‌های سایر ناشران (24 مورد)، ثبت نام کلاس های آموزشی (13 مورد ) و فروش کتاب فاقد مجوز (5 مورد) از جمله مصادیق تخلفات ناشران حاضر در نمایشگاه بود.
 
وی تصریح کرد: تا امروز هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران 8 جلسه و دو جلسه فوق العاده با حضور حداکثری اعضا برگزار کرده است. امسال سیاستی که هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران دنبال کرد، در مرحله نخست با نظارت درون صنفی، تذکرات شفاهی و کتبی از طریق مدیران سالن‌ها و کارشناسان صنف همراه بود.
 
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران تاکید کرد: البته آیین‌نامه دست هیئت را باز گذاشته تا بتواند گزارش‌ها را از همه مراجع دریافت کند. شهروندان هم می توانند اگر نکته‌ای می‌بینند به هیئت گزارش کنند. اما بنای هیئت بر این بوده که چنانچه با تذکرات شفاهی و اخطارهای کتبی، تخلف رفع شده و از آیین نامه صیانت شود، انشای رای نداشته باشد.  

امیرزاده اذعان داشت: نگاه پیشگیرانه و برخوردهای قهری در هیئت ارجحیت یافته و امسال تلاش شد با استفاده بیشتر از نظارت‌های درون صنف، آرای صادره به حداقل برسد و کمتر شاهد تعطیلی و برخورد انضباطی با متخلفان باشیم.
 
وی درباره طرح‌های ویژه دانش‌آموزی در نمایشگاه این دوره اظهار داشت: طرح حمایت از دانش‌آموزان در قالب ارائه بن کارت الکترونیکی به مدارس شهرستان‌های تهران و طرح تکمیلی به عنوان تجهیز یک هزار مدرسه در نمایشگاه، طرحی بود که با مشارکت معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش و با همکاری موسسه منادی تربیت در نمایشگاه در حال انجام است.

امیرزاده افزود: دانش‌آموزانی که بن کارت الکترونیکی دریافت می‌کنند، به منظور تسهیل در رفت و آمدشان باید نسبت به راه اندازی تورهای کتاب‌گردی به مقصد نمایشگاه شهر آفتاب اقدام شود، تا علاوه بر آشنا شدن دانش آموزان با محیط متنوع نمایشگاه فضای نمایشگاه عطر و بوی دانش آموزان را به خود بگیرد. معتقدیم امکان اضافه شدن هزار مدرسه دیگر در این طرح وجود دارد.
 

 انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار