مشهد؛

۵۰۴ تعاونی تربت جام غیر فعال و راکد است

از مجموع ۷۲۶ تعاونی در این شهرستان تعداد ۵۰۴ تعاونی غیر فعال و راکد است و ۵۵ درصد متقاضیان جویای کار در انتظار و بیکار هستند

 رحمتی زاده ریس اداره کار و امور اجتماعی تربت جام در گفتگو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، با اشاره به وضعیت تعاونی‌ها گفت: از مجموع ۷۲۶ تعاونی در این شهرستان تعداد ۵۰۴ تعاونی غیر فعال و راکد است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۹۶ تعاونی فعال می‌باشد و ۲۶ تعاونی دردست اقدام است که تعداد سه هزار ۱۲۰ نفر در این مجموعه‌ها مشغول به کار هستند.

رئیس اداره کار و امور اجتماعی تربت جام گفت:در سال گذشته ۱۳ تعاونی تشکیل شده است که ۱۲۰ نفر جذب نیرو داشتند که از این تعداد ۸۵ نفر مرد و ۳۵ نفر زن صاحب شغل شدند.

رحمتی زاده با اشاره به تعین تکلیف تعاونی‌های راکد افزود: برای تعیین و تکلیف تعاونی‌های غیر فعال تا سال ۱۳۸۰ پالایش صورت گرفت و ۱۲۶ تعاونی غیر فعال شناسایی و مداراک ۴۲ تعاونی به کمیسیون تصمیم گیری انحلال استان ارسال گردید که در نهایت مجوز ۳۷ تعاونی منحل اعلام شد.

وی در خصوص مساله بیکاری خاطر نشان کرد: از مجموع ۶۵۰ نفر جویای کار ثبت نام شده در سامانه تعداد ۲۹۵ نفر در سال گذشته مشغول به کار شدند که از این تعداد ۱۷۶ نفر مرد و ۱۱۹ نفر زن بودند که در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی مشغول به کار شدند.

رئیس اداره کار و امور اجتماعی تربت جام با اشاره جذب تسهیلات مشاغل خانگی تصریح کرد: با اعلام تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال سهمیه این شهرستان با معرفی ۳۲۵ طرح به بانک‌های عامل اعتبارات به طور صد در صد جذب شد.

رحمتی زاده با اعلام رشد ۱۵۰ درصدی آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان در سال گذشته گفت: با برگزاری هزار و ۶۱۲ نفر ساعت آموزشهای ایمنی به کارگران و کارفرمایان نسبت به تعهد تعیین شده از رشد ۱۵۰ درصدی در سال گذشته برخوردار شدیم.

وی با اشاره به بازرسی ازکارگاههای شهرستان افزود: در سال گذشته بیش از ۵۹۰ مرحله از کارگاههای شهرستان بازرسی به عمل آمد که ۱۸ درصد بیش از تعهدات صورت گرفت که ۷۴ درصد ازبارزرسی‌ها به لحاظ اجرای مقررات قانون کار و دستور العمل‌های ایمنی و بهداشتی بوده است.

رئیس اداره کار و امور اجتماعی تربت جام گفت: برای رفع نواقص قوانین در کارگاه‌ها بیش از ۴۱۰ ابلاغیه رفع نقص و در جهت حل اختلاف پرونده‌های حل اختلاف و بررسی حادثه و مشاغل سخت و زیان آور ۱۵۴ مرحله بازرسی انجام شده است.

رحمتی راده تصریح کرد: از مجموعه بازرسی‌های انجام شده از کار گاه‌ها ۶۰ مورد به درخواست متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور و حوادث ناشی از کار بوده است.

وی خاطر نشان کرد: به لحاظ حفاظت فنی و بهداشت کار در ۲۶ کارگاه این کمیته فعال است که درسال گذشته ۲۱۱ صورت جلسه واصل شده است.

رئیس اداره کار و امور اجتماعی تربت جام با اشاره به تاسیس تشکل‌ها گفت:: هدف اصلی در حوزه تاسیس تشکل‌ها کیفی و تقویت آن‌ها است که در سال گذشته انتخابات جدید در ۲۳ تشکل برگزار گردید.

رحمتی زاده با اشاره به رسیدگی دادخواست‌های واصله خاطر نشان کرد: از مجموع ۱۳۸ دادخواست به هیئت تشخیص تعداد ۶۴ رای به سازش کارگر و کار فرما منجر شد.

وی گفت: تعداد ۱۷۴ نفر جهت برخورداری از بیمه بیکاری به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند که ۱۵۳ نفر موفق به دریافت بیمه بیکاری می‌باشند.

رئیس اداره کار و امور اجتماعی تربت جام افزود: این اداره در حوزه عملکرد موفق به کسب رتبه دوم استانی و شهرستان برتر در سال گذشته معرفی شد.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار