میرسلیم در دانشگاه علوم تحقیقات:

شرط موفقیت هر دولتی به کارگیری افراد پاکدست است/ وزرا باید خادم ملت باشند نه کاسب

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شرط موفقیت هر دولت به کارگیری افراد پاک و پاکدست است البته داشتن دانش و تجربه نیز بسیار موثر است.

میرسلیمبه گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمصطفی آقامیرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات به سخنرانی در جمع دانشجویان این دانشگاه پرداخت.

وی در ابتدا اظهار داشت: آینده درخشان کشورمان در گرو استفاده از جوانان است و این اصلی‌ترین امید ماست.

میرسلیم تصریح کرد: برنامه‌هایی که من درباره آنها صحبت می‌کنم بر اساس سیاست‌های کلی نظام است که به عنوان قوانین بالادستی طی 20 سال گذشته به خوبی بازنگری و مصوب شده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اتفاقات ناگوار رخ داده در کشور مانند حادثه دو قطار، ساختمان پلاسکو و معدن آذرشهر ادامه داد: زمانی که من این اتفاقات را در کشور می‌بینم احساس می‌کنم که در برنامه‌ریزی‌ها خلل وجود داشته و رشته‌ها از هم گسسته شده است.

وی با بیان اینکه جهت برنامه‌ریزی باید سه وجهه را مورد توجه قرار داد، بیان داشت: اولین وجه در برنامه ریزی جهت کنترل حوادث ایجاد اطلس ملی حوادث است تا بتوان بحران‌های کشور را مدیریت کرد.

میرسلیم درباره وجه دوم این موضوع گفت: ما بر اساس مدارکی که به دست می‌آوریم می‌توانیم متوجه شویم که طی یک سال چه اتفاقاتی در کشور رخ خواهد داد و مناطق بحرانی را شناسایی کرده و بر اساس آن اقدامات امنیتی مناسب را انجام بدهیم، بسیاری از حوادثی که در کشور رخ می‌دهد به دلیل استفاده نکردن از ابزارهاست که مهم‌ترین آن نظارت‌ دستگاه‌های دولتی‌است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با طرح این سوال خطاب به دستگاه‌های نظارتی که اگر از معدن آذرشهر بازدید کردید چرا نواقص را اعلام ننمودید، اظهار داشت:‌ قطعا در دستگاه‌های نظارتی نواقص وجود دارد. ما باید در کشور با توجه به تمرین‌ها و وسایلی که داریم بتوانیم رخدادها را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به دلیل فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: مگر می‌شود در زمان غرق شدن ایشان کسی در محل حضور نداشته باشد.

میرسلیم افزود: هنگامی که مشکلی در کشور رخ می‌دهد باید همه دستگاه‌ها در اسرع وقت در محل حضور داشته باشند تا بتوانند حوادث را کنترل  نمایند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در جهان امروز فناوری وجود دارد و نمی‌شود صرفا با ابزارهای ساده جهت نجات کسی اقدام کرد، گفت: متأسفانه در حادثه پلاسکو شاهد سوء مدیریت بودیم که باعث شهادت عده‌ای شد.

وی در خصوص وجه سوم برنامه‌ریزی گفت: اقدامات پس از سانحه در این رتبه قرار دارد، در هر حادثه‌ای ممکن است خسارت‌های مالی و جانی به وجود‌ آید البته این را نیز نباید فراموش کنیم که باید قبل از وقوع حادثه برنامه‌ریزی‌ها صورت گیرد اما باید پس از آن نیز برنامه‌هایی جهت بهبود شرایط روحی و روانی افراد صورت گیرد تا آ‌نها به وضعیت عادی خود بازگردند.

میرسلیم افزود: همه کارها و تمرینات و اقداماتی که گفته شد در کنار هم یک برنامه خوب و منسجم را شکل می‌دهد. 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص برنامه‌های خود پس از پست ریاست جمهوری اظهار داشت: در برنامه‌های من فقط موضوع یارانه‌ها وجود ندارد که بگویم برنامه من این است. نمی‌شود که کسی در کشور چهار سال هرکاری بخواهد انجام بدهد و مردم به او انتقاد نکنند.

وی افزود: متأسفانه خبر دارم که در این دولت هنوز برخی از وزرا رئیس جمهور را ندیدند، من نمی‌خواهم برنامه‌های عوام فریبانه داشته باشم و گدایی رأی کنم، به نظر من در دانشگاه‌ها ظرفیت زیادی برای استفاده وجود دارد که بقیه آن را نمی‌بینند.
 
میرسلیم تصریح کرد: اولین اقدامی که باید در کشور صورت پذیرد این است که همه وزرا و معاونین‌شان باید پاک باشند و نباید با افرادی که به قول معروف دستشان کج است کار کنند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه خط من خدمت به مردم است، گفت: در این دوره ریاست جمهوری آقای روحانی نامه‌ای به وی زدم و گفتم که آماده کمک به دولتشان هستم. این برای من ننگ نیست که بگویم از دولت‌ها کمک گرفته و به آنها کمک کردم.

وی با بیان اینکه همه ما برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کار می‌کنیم، ادامه داد: اگر انتقادی به دولت‌ها کرده‌ام با زبان حزب بوده و نه با زبان شخص خودم، اگر هم امروز وارد صحنه شدم به خاطر وضعیتی است که در جامعه وجود دارد چرا که ادامه این وضعیت باعث تمدید تحریم‌ها می‌شود.

میرسلیم افزود: من برای نام و نشان گرفتن وارد عرصه انتخابات نشدم. خداوند این همه جوان با نشاط و منابع را به ما داده اما عده‌ای فقط می‌گویند نمی‌شود کاری کرد چرا که تحریم هستیم. ما برای اینکه بتوانیم مشکلات کشور را حل کنیم باید وزرایی بیاوریم که کاسب نباشند تا مانع خلاف و فساد شوند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص توافق هسته‌ای گفت: برجام ما را به یک بازار مصرف برای غربی‌ها تبدیل کرده و متأسفانه چشم امید دولت نیز به غرب است تا اجازه واردات دهند.

میرسلیم ادامه داد: برجام نوشته شده است و با وجود همه ابهاماتی که در آن است در اختیار ماست و ما باید با اقتدار بکوشیم تا احقاق حق‌مان صورت گیرد چرا که در برجام همه چیز قابل پیگیری‌ است.

وی با بیان اینکه چرا ما نباید با کشورهای همسایه خود چون افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس ارتباط برقرار کنیم، گفت: به نظر مقامات ما این موضوع کسر شأن کشور است.

میرسلیم افزود: متأسفانه هر دولتی که تشکیل می‌شود هیئت وزیران آن در جلسه اول به دنبال میزان حقوق خود است تا به جایی که به فکر مردم بودند. آن زمان که حقوق‌های نجومی به وجود آمد و گفته شد که مدیران ذخایر نظام هستند هیچ کس نبود که بگوید با این وضعیت معیشتی مردم چه کاری برای آنها انجام دادید.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه البته ما مدیران کارآمد هم داشتیم، اظهار داشت: شرط موفقیت هر دولت به کارگیری افراد پاک است البته داشتن دانش و تجربه نیز بسیار موثر است اما اخلاق حرفه‌ای مهم‌ترین مسئله است و هیچ کدام از وزرا بدون داشتن این ویژگی‌ها در کنار هم نمی‌توانند مشکلات را حل کنند.

وی در خصوص کار کردن وزرا در مشاغلی غیر از پست خود، گفت: متأسفانه امروز برخی از وزرا در 50 شرکت به عنوان هیئت رئیسه هستند، وزیر باید خادم ملت باشد نه کاسب.

میرسلیم در خصوص برنامه‌هایش در زمینه افزایش دولت بیان داشت: اگر بخواهیم تولید در کشور ایجاد شود باید جلوی دو عامل واردات و قاچاق را بگیریم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه پس از برجام اروپایی‌ها به قصد تسخیر بازار ایران به کشور آمدند، ادامه داد: باید جلوی واردات بی‌رویه گرفته شود و دولت به ارتقای کیفیت محصولات عمل کند. دولتی که با بخش خصوصی رقابت کند خیانت‌کار است.

وی افزود: البته مردم هم در حال حاضر از کیفیت راضی نیستند و به همین خاطر از کالای خارجی استفاده می‌کنند اما باید به تولید کنندگان فشار آورده شود تا کیفیت را بالا ببرد و دولت نیز به آنها کمک کند.

میرسلیم خاطرنشان کرد: در این میان باید برای رونق تولید جلوی قاچاق گرفته شود اما چه کسی می‌خواهد این کار را بکند؟ همان کسی که خود ذی‌نفع است. ایجاد یک شغل خون دل خوردن دارد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص رونق صنعت گفت: ما باید مشکلاتی را که در حوزه صنعت وجود دارد لیست کرده و با کمک دانشگاه‌ها این معضلات را حل کنیم، من این تجربه را دارم و در آینده در صورت پیروزی آن را به کار خواهم گرفت. 

وی در خصوص استفاده از دانشجویان در حل مشکلات کشور، اظهار داشت:‌ ما باید ببینیم کشور به چه چیزی نیاز دارد تا در جهت رفع آن عمل کنیم اما متأسفانه امروزه آموزش عالی خود به صورت جداگانه عمل می‌کند.

میرسلیم درباره اعلام اموال نامزدها بیان داشت: من در هر زمانی آ‌مادگی دارم که اموال و دارایی‌های خود را اعلام کنم اما برخی وزرا هم هنوز این جرأت را هم ندارند، ما باید اصلاح طلب افول‌گرا باشیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص صحبت‌های نامزدهای ریاست جمهوری اذعان کرد: ما در دوران تبلیغات هستیم و حق هر نامزدی است که نسبت به رقیب خود انتقاد کند. افتخار اصلی ما مشارکت همه مردم است چرا که باعث رتبه دار شدن مردم سالاری دینی نظاممان می‌شود. 

وی افزود: به نظر من مناسب است که هر شش نامزد تا پایان انتخابات بمانند اما اگر کسی به نفع من کنار برود خوشحال می‌شوم.

میرسلیم در خصوص تمرکز زدایی در کشور گفت: از نظر من تمرکزگرایی اصلا خوب نیست و ضد آمایش سرزمینی است. ما نباید 50 درصد منابع را در تهران نگه داریم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به صحبت‌های  حسن روحانی در خصوص نوشتن برنامه ششم توسعه ادامه داد: اگر می‌خواهیم در کشور تمرکزگرایی صورت نگیرد باید آمایش سرزمینی را مورد توجه قرار بدهیم در غیر این صورت غول بی شاخ و دمی مانند تهران ایجاد می‌شود و در کنارش حاشیه نشینی به وجود می‌آید.

وی در خصوص وضعیت صنعت خودرو اظهار داشت: یکی از مشکلات ما همین خودروسازها و حمایت از این صنعت ورشکسته است. متأسفانه تا پیش از این غربی‌ها ما را در حد کارگر قبول داشتند و پس از برجام نیز کشورمان را بازار مصرف کالاهای خود کردند.

میرسلیم با بیان اینکه متأسفانه با وجود دانش لازم عده‌ای از شرکت‌های خارجی هواپیما می‌خرند و برایش جشن می‌گیرند، ادامه داد: جشن را باید غربی‌ها بگیرند چرا که هم بازار برایشان ایجاد شده و هم شغل در کشورشان ایجاد کرده‌اند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره نظام کشور گفت: خوبی نظام کشور ما این است که نظام مردم سالار دینی است چرا که در آ‌ن بدون در نظر گرفتن صحبت‌های انتقادی پیشرفت صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه نظام مردم سالاری دینی بهتر از سایر نظام‌ها است، ادامه داد: یکی از انتقادها در خصوص وزراست، وزیر موظف است جلوی خلاف و فساد را بگیرد که این به معنی توان انجام کار وزراست نه انتقاد از آنها.

میرسلیم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا شما در زمان دولت احمدی نژاد ساکت بودید و انتقاد نمی‌کردید، گفت: از کجا می‌دانید من در زمان دولت آ‌قای احمدی نژاد انتقاد نکردم؟ من در سال 92 اگر نامزد بودم به خیلی‌ها انتقاد می‌کردم البته نباید این هم ناگفته بماند آنهایی که انتقادکردند هم به وعده‌های خود عمل نکردند. 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش پایانی سخنانش در خصوص اشتغال جوانان، خاطرنشان کرد: در کشور مجموعه‌ای از مشکلات وجود دارد که بخاطر سیاست کاری برخی افراد است. ما قانون کار را تصویب کردیم اما چه شد؟ برنامه من اجرای قانون کار و تأمین اجتماعی‌ است، شرافت باید در کار باشد نه صدقه گیری.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.