ارومیه؛

صدور مجوز بهره برداری برای 100 واحد تبدیلی کشاورزی آذربایجان غربی در دولت یازدهم

سرپرست مدیریت صنایع کشاورزی جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: در دولت تدبیر و امید برای حدود 100 واحد تبدیلی و تکمیلی کشاورزی مجوز بهره برداری صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ پرویز تومرائی افزود: این واحدها با بیش از 15 میلیارد ریال سرمایه گذاری شروع به فعالیت کرده و حجم تولید واحدهای تبدیلی و تکمیلی این استان به یکهزار و 626 تن رسیده است.

وی افزود: یکی از بهترین روش های توسعه اشتغال و افزایش درآمدهای غیرکشاورزی در مناطق روستایی، ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و صنایع روستایی بوده و در همین راستا دولت تدبیر و امید برای بیش از 900 نفر در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی اشتغالزایی کرده است.

تومرائی با اشاره به فعالیت صنایع تبدیلی در زمینه های باغی، زراعی، دام و طیور در آذربایجان غربی، اظهار کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، مؤثرترین راهکار برای کاهش حجم ضایعات کشاورزی به شمار می رود و در این استان برای تمام محصولات تولیدی، صنعت تبدیلی فعال شده است تا هیچ محصولی دچار خسارت نشود.

وی به فعالیت کارخانه های چیپس میوه در استان اشاره کرد و افزود: کارخانه چیپس در پنج شهرستان ارومیه، سلماس، نقده، میاندوآب و خوی در حال فعالیت بوده و برای سایر شهرستان ها نیز مجوز راه اندازی کارخانه داده شده و هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.

سرپرست مدیریت صنایع کشاورزی جهادکشاورزی استان ادامه داد: یکی از بهترین راهکارهای توسعه اشتغال در مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، افزایش ارزش افزوده محصولات و توسعه اقتصادی، اجتماعی مناطق روستایی، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی است.

این استان یکی از مناطق مستعد کشاورزی کشور است و با وجود اینکه 2.3 درصد مساحت کشور را در بر می‌گیرد، اراضی کشاورزی آن بیش از 5 درصد کل اراضی مزروعی ایران را شامل می‌شود.

سیب، انگور، زردآلو نیز از عمده محصولات باغی در استان است و وجود 2.5 هزار هکتار مرتع در استان و مزارع بسیار گسترده کشت علوفه و ضایعات حاصل از فرآیند تولید کارگاه‌ها و کارخانه‌های صنایع تبدیلی کشاورزی (تفاله‌های حاصل از فرآیند تولید که ارزش غذایی دامی دارند) نقش مهمی در تولیدات محصولات دامی و طیور و شیلات در استان دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.