در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان شد؛

توانمند سازی 9 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان غربی

با اجرای طرح های خوداشتغالی 9هزار خانوار توانمند شده از چتر حمایتی کمیته امداد آذربایجانغربی خارج شدند.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجانغربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت: با اجرای 3هزارو 682 طرح خوداشتغالی 9هزار خانوار تحت پوشش این نهاد با رسیدن به استقلال اقتصادی توانمند شده و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شدند.

دکتر عزیز سهندی تصریح کرد: در این خانوارها برای 3هزار و 700 نفر از زنان سرپرست خانوار و جوانان زمینه اشتغال فراهم شده است.

وی افزود: برای اجرای این طرح ها بیش از 53 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

دکتر سهندی با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان تحت پوشش از اهداف اصلی و برنامه های اولویت دار کمیته امداد امام خمینی می باشد گفت: امسال که با شعار اقتصاد مقاومتی – تولید و اشتغال نام گذاری شده است برنامه ریزی شده تا ضمن عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری ، 10درصد از اعضای تحت پوشش با فراهم کردن زمینه های اشتغال توانمند شوند.

مدیرکل کمیته امداد همچنین به همکاری این نهاد با آموزشگاههای سازمان فنی و حرفه ای در راستای فراهم کردن زمینه های اشتغال اشاره کرد و افزود: خانواده هایی که برای توانمند شدن علاقه نشان داده و همکاری نمایند با معرفی کمیته امداد به این آموزشگاهها ضمن گذراندن دوره های کاربردی و اخذ مدرک می توانند در زمینه های مختلف مشغول بکار شوند.

وی ادامه داد: سال گذشته 11هزار نفر با صرف یک میلیارد و 200میلیون تومان اعتبار در رشته های مختلف موفق به گذراندن دوره و اخذ مدرک شده اند.

دکتر سهندی در ادامه با بیان اینکه برای توسعه امر اشتغال بعد از توانسنجی و ارزیابی استعدادهای مددجویان وام هایی تا سقف 30میلیون تومان بصورت قرض الحسنه در اختیار مددجویان قرار میگیرد افزود: برای اینکه تمامی طرح ها از مسیر اشتغال خارج نشوند و مددجویان ما به عنوان بیکار بدهکار تلقی نگردند پس از پرداخت تسهیلات بصورت دوره ای توسط ناظرین در سه مرحله قبل و حین اجرا و بعد از اجرای طرح بر روند اجرای آنها نظارت می شود که در حال حاضر 95درصد از طرح های اجرا شده توسط این نهاد فعال بوده و در مسیر اشتغال می باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.