ادعای آمریکا: روسیه پشت پرده هک شدن ایمیل مکرون بود

رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا مدعی شد روسیه در پشت پرده هک ایمیل‌های "امانوئل مکرون" بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "مایک راجرز"، رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا و رئیس فرماندهی سایبری این کشور، در جلسه استماع سنا مدعی شد: ما از فعالیت سایبری روسیه آگاه بودیم. مسکو پشت پرده هک ایمیل‌های "امانوئل مکرون"، رئیس جمهور منتخب فرانسه، در فاصله چند ساعت مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور بود و ما مقامات فرانسوی را در جریان آن قرار دادیم.

مایک راجرز در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما قبل از آنکه موضوع هک ایمیل‌های مکرون در اختیار رسانه‌های عمومی گذاشته شود با همتایان فرانسوی‌مان صحبت کردیم و اطلاعاتی را در همین ارتباط با آنها در میان گذاشتیم. 

وی سپس مدعی شد به مقامات فرانسوی گفته‌ است که نهادهای اطلاعاتی آمریکا متوجه نفوذ روس‌ها در بخش‌های زیربنایی فرانسه شده‌اند اما اشاره‌ای به "زیرساخت‌های" مورد حمله قرار گرفته نکرد.

رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا همچنین گفت مقامات این آژانس با همتایان خود در آلمان و انگلیس در آستانه برگزاری انتخابات سراسری این دو کشور، همکاری دارند. 

پس از آنکه حجم گسترده‌ای از ایمیل‌های امانوئل مکرون مورد حمله هکرها قرار گرفت، پاریس تحقیقات گسترده‌ای را برای یافتن عاملان آن آغاز کرد؛ اما هنوز نتیجه نهایی این تحقیقات اعلام نشده و کشور یا گروه خاصی متهم نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار