کمبود کتاب، معلم و ساختمان مدرسه از مشکلات عمده معارف بادغیس است

با آن‌که وضعیت مکاتب در ولایت بادغیس نسبت به سال گذشته بهبود یافته، اما هنوز هم کمبود معلم، کتاب و ساختمان درسی در این ولایت، دانش‌آموزان را آزار می‌دهد.

کمبود کتاب، معلم و ساختمان مکتب از مشکلات عمده معارف بادغیس استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اوایل سال جاری بود که رئیس اداره معارف بادغیس موضوعاتی چون کمبود کتاب، ساختمان درسی و بسته بودن حدود ۴۰ مکتب را در این ولایت بیان کرد

اکنون، "مونسه قادری" عضو شورای ولایتی بادغیس می‌گوید که وضعیت کلی مکاتب و معارف در این ولایت بهبود یافته اما هنوز هم با کمبود معلم، ساختمان درسی و کتاب روبرو هستیم.

وی گفت که شاگردان در این ولایت به تناسب معلمین و تشکیل معارف زیاد است.

قادری تاکید کرد که کمبود معلم زن در این ولایت یکی از مهمترین و جدی‌ترین مشکلات است.

این عضو شورای ولایتی بادغیس گفت که وزیر معارف کشور در سفری که به این ولایت داشته، وعده سپرده که مشکلات معارف این ولایت از جمله کمبود کتاب و معلمین را برطرف سازد.

از سویی هم "عبدالقیوم ساجد" رئیس اداره معارف بادغیس با تایید این گفته‌ها می‌گوید که در سال گذشته در تمام ولسوالی‌های این ولایت حدود ۵۲ باب مکتب بسته بود اما در سال تعلیمی ۹۶، در حدود ۲۸ باب مکتب به دلیل ناامنی بسته است.

وی از استقبال مردم نسبت به فرستادن فرزندان‌شان به مکتب سخن گفت که افزود در سال جاری ساکنان این ولایت بچه‌های‌شان را بدون کدام مانع به مکتب می‌فرستند.

ساجد همچنین از کمبود کتاب در این ولایت سخن گفت و افزود: با آن‌که در سال جاری ۲۹۳ هزار جلد کتاب برای دانش‌آموزان این ولایت فرستاده شده، اما هنوز هم با کمبود کتاب روبرو هستیم.

وی گفت که یک میلیون جلد کتاب نیاز است تا این ولایت از این وضعیت رهایی یابد.

او همچنین یادآور شد که کتاب‌هایی که به این ولایت فرستاده شده در حال توزیع است و برای ولسوالی‌های ناامن با هماهنگی اردوی ملی، از راه هوایی کتاب فرستاده می‌شود.

آوا نوشت: یادآور می‌شویم که در ولایت بادغیس ۱۳۴۰۰۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر مشغول به تحصیل بوده که ۱۳ درصد آن را دختران تشکیل می‌دهند.


انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار