هشدار آلمان به احزاب این کشور درباره حملات سایبری

دولت آلمان به احزاب این کشور درباره امکان حملات سایبری مرتبط با انتخابات این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از حمله سایبری به ستاد انتخاباتی امانوئل مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و درز اطلاعات کارزار انتخاباتی وی، دولت آلمان از احزاب سیاسی این کشور خواست ملزومات دفاعی خود علیه حملات هکرها را افزایش دهند. 

بر این اساس، حملات سایبری به کارزار انتخاباتی مکرون تنها دو روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور روی داد. با این وجود، این حملات سایبری در تغییر نتایج آرا (به ضرر مکرون) ناکام ماند؛ زیرا رسانه‌های اصلی فرانسه به این اتفاق توجه نکردند. با این حال، هنوز نگرانی‌ها درباره احتمال دخالت در انتخابات فدرال آلمان که در 24 سپتامبر (دوم مهرماه) برگزار می‌شود، وجود دارد. 

آرن شونبوم، رییس آژانس امنیت سایبری آلمان در این باره گفت: ما به دلیل اتفاقی که برای کارزار انتخاباتی مکرون افتاد هشدارهای خود را به احزاب سیاسی درباره حملات سایبری مرتبط با انتخابات افزایش دادیم. ما به آنها توصیه‌های مهمی درباره امنیت فناوری اطلاعاتشان ارائه کرده‌ایم. 

آژانس اطلاعات سایبری آمریکا تایید کرده است گروه هکرهای روسی موسوم به "خرس خیالی" ممکن است پشت پرده حمله سایبری به کارزار انتخاباتی مکرون و درز اطلاعات آن باشند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار