کرمانشاه؛

ایران خودرو کرمانشاه برای بهره‌برداری کاملا آماده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: کارخانه "خودروسازی" کرمانشاه برای بهره‌برداری آمادگی کامل دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با بیان اینکه کارخانه "خودروسازی" کرمانشاه برای بهره‌برداری آمادگی کامل دارد، گفت: رئیس جمهور صلاح دید که طول مدت تولید آزمایشی این واحد بیشتر شود و در فرصت بهتری این کارخانه را افتتاح کند.


رضا رحیمی افزود: کار ساخت خط تولید کارخانه خودروسازی کرمانشاه که مهمترین بخش کارخانه است به صورت کامل انجام شده و چند وقتی است تولید آزمایشی نیز در این واحد شروع شده است.

وی با بیان اینکه روز گذشته(دوشنبه) به همراه تعدادی از معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت بازدیدی از این کارخانه داشتیم، یادآوری کرد: این واحد هیچ مشکلی برای بهره‌برداری ندارد و کاملا آماده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه ادامه داد: در بازدیدی که صورت گرفت مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت از روند کار و پیشرفت و کیفیت آن بسیار راضی بودند و حتی عنوان شد که سایت کرمانشاه نسبت به سایت بسیاری از شهرهای دیگر وضعیت و کیفیت بهتری دارد.

رحیمی با اشاره به اینکه قرار بود در سفر رئیس جمهور شاهد بهره برداری از ایران خودرو کرمانشاه باشیم، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور تصمیم گرفت تولید آزمایشی این واحد مدت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی عنوان کرد: قرار است این واحد در فرصت بهتر و شرایط مناسب تری و احتمالا همزمان با راه آهن کرمانشاه افتتاح شود.

به گفته این مسئول، خوشبختانه از زمانی که تولید آزمایشی این واحد آغاز شده مشکلی در تولید وجود داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه بیان کرد: فقط بخش کوچکی از محوطه سازی کارخانه ایران خودرو کرمانشاه باقی مانده که به دلیل بارش‌های خوب امسال به تاخیر افتاد و این کار نیز به زودی به اتمام می‌رسد.

رحیمی خودروسازی کرمانشاه را از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان برشمرد که با پیگیری جدی معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت، سهام داران آن تعیین تکلیف شدند و در زمان کوتاه کمتر از 18 ماه به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه برای فاز اول این واحد تولید سالانه 15 هزار دستگاه پژو پارس در نظر گرفته شده، از افزایش ظرفیت و اشتغال دو برابری این واحد در نیمه دوم سال 96 خبر داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: این ظرفیت وجود دارد که میزان تولیدات ایران خودرو به 150 هزار دستگاه هم برسد که در این صورت باید یک خط تولید جدید در این کارخانه احداث شود.

رحیمی با اشاره به دو برنامه مهمی که برای این واحد وجود دارد، گفت: یک برنامه افزایش تولیدات این سایت تا 150 هزار دستگاه است، زیرا کرمانشاه هم مرکزیت استان‌های غرب کشور را دارد و هم به دلیل همجواری با عراق می‌تواند بعد صادراتی را نیز پوشش دهد.

وی تاکید کرد: برنامه دیگر این است که یکی از برندها و مدل‌های جدید خودرو در خودروسازی کرمانشاه تولید شود.

به گفته این مسئول، نزدیک به صد نفر در این واحد به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند که این تعداد با راه‌اندازی شیفت دوم تا 300 نفر افزایش می‌یابد.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار