اردبیل؛

محل اسکان اضطراری هلال احمر در بیله سوار احداث می شود

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: محل اسکان اضطراری هلال احمر در راستای تحت پوشش قرار دادن سه شهرستان بیله‌سوار، پارس‌آباد و گرمی در روستای روح‌کندی بیله‌سوار احداث خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آرام حلیم در نشست با امدادگران و نجاتگران و کارکنان هلال احمر شهرستان بیله‌سوار با تبریک هفته هلال احمر اظهار داشت: شعار امسال صلیب سرخ جهانی و به تبع آن هلال احمر جمهوری اسلامی «جهانی در انتظار صلح » است و همه انسان‌ها به آرامش، امنیت، آسایش، امید و صلح و همه موارد شعار امسال نیاز دارند.

وی افزود: فعالیت اعضای جمعیت هلال احمر کمک به همنوع و خدمت‌رسانی بر اساس کرامت انسانی است و ارزش خدمات هلال احمر با هیچ زبان و قلمی قابل توصیف نبودهو سبب خرسندی است که نظامی که ما در آن زندگی می‌کنیم در انتظار صلح و دوستی است و بزرگان کشور برای برقراری امنیت، آسایش و آرامش کشور تلاش می‌کنند.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: داوطلبی، استقلال، غیردولتی بودن و خیرخواه بودن از ویژگی‌های جمعیت هلال احمر است و این داوطلبی بسیار لذتبخش است و جامعه بشری نیازمند روح تفاهم، دوستی و ارزش‌های انسانی است و مشارکت مردم برای انجام کارهای بشردوستانه و خیرخواهانه ضرورت دارد.

حلیم تصریح کرد: امدادگران باید در مدارس و بین جوانان حضور یابند و عضوگیری را از دوران مدرسه انجام دهند که این کار علاوه بر عضوگیری بیشتر سبب آشنا شدن دانش‌آموزان با فعالیت‌های هلال احمر می‌شود که در کنار آموزش‌های امدادی آموزش‌های مهارت زندگی را می‌آموزند.

وی با اشاره به اینکه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر نماد ایثار و از خودگذشتگی هستند، گفت: هم اکنون بیش از 190 کشور عضو فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر هستند و 17 میلیون نفر داوطلب نیز در جمعیت های هلال احمر ایران فعالیت می‌کنند.

حلیم با بیان اینکه50 هکتار زمین در روستای روحکندی بخش جعفرآباد برایاسکان اضطراری هلال احمر در راستای تحت پوشش قرار دادن سه شهرستان بیله‌سوار، پارس‌آباد و گرمی در این محل احداث خواهد شد، اظهارکرد: آموزشهای مقابله با مدیریت بحران با اولویت مناطق روستایی باید ارائه شود و حضور امدادگران و نجاتگران در مدارس روستایی یکی از اولویت هاست چرا که باید آموزشهای امدادی را از سنین پایه شروع کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار