تایید اعتبار قدرت پارالمپیک ایران با حضور فیلیپ کریون

حضور فیلیپ کریون رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در ایران نقش اساسی در جهانی تر شدن ورزش پارالمپیکی کشورمان دارد.

//8 صبح چهارشنبه//تایید اعتبار قدرت پارالمپیک ایران با حضور فیلیپ کریونبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فیلیپ کریون رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور دو و میدانی جانبازان و معلولین و نیز بازدید از امکانات کمیته ملی پارالمپیک 13 اردیبهشت ماه وارد ایران شد.

ورزش های جانبازان و معلولین در طول سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته که این امر موجب شد رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک و نیز نماینده IPC برای بازدید و ثبت رکورد وررزشکاران دعوت مسئولان را قبول کند و به ایران سفری داشته باشد.

حضور فیلیپ کریون در ایران و بازدید وی از تجهیزات ورزش جانبازان و معلولین می تواند برای کسب میزبانی رقابت های مختلف جهانی و به دست آوردن کرسی های بین المللی برای ایران مفید باشد.

وی در ابتدای حضورش در ایران با وزیر ورزش و جوانان دیداری داشت و حمایت ایران از ورزش های جانبازان و معلولین را مثبت ارزیابی کرد.

کریون در مراسم افتتاحیه مسابقات قهرمانی کشور دو و میدانی جانبازان و معلولین استقبال ورزشکاران را بی نظیر خواند و گفت ایران در دوره های بعدی پارالمپیک نمایندگان خوبی دارد.

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در مدت زمان حضورش در ایران به شیراز و اصفهان سفر کرد و از مجموعه ورزشی جانبازان و معلولین اصفهان بازدید کرد و در شیراز بالاترین نشان رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک را به خانواده مرحوم بهمن گلبارنژاد اهدا کرد.

کریون کمیته ملی پارالمپیک ایران را یکی از قدرت های جهان دانست و گفت ایران ورزشکاران بسیار شاخصی در ورزش جانبازان و معلولین دارد و در ادوار مختلف پارالمپیک توانسته در رشته های وزنه برداری، تیراندازی، تیروکمان و دو و میدانی نمایندگان خوبی را به جهان معرفی کند و در رشته والیبال نشسته به قطب اصلی این ورزش تبدیل شود.

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک تصور نمی کرد که با امکانات و تجهیزات خوب مواجه شود و این موضوع باعث تعجب وی شد که ایران چگونه توانسته در این سال ها تا این اندازه در ورزش جانبازان و معلولین پیشرفت کند.

حضور کریون در کشورمان باعث شد که وی به رئیس بعدی کمیته بین المللی پارالمپیک هم پیشنهاد کند که به ایران سفر کند و با ورزشکاران پارالمپیکی کشورمان ملاقات کند.

پس از حضور نماینده ورزش های زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک در ایران، حضور کریون به عنوان دومین مسئول جهانی می تواند نشان از اعتبار ایران در ورزش پارالمپیک داشته باشد و این روند می تواند برای میزبانی رقابت های جهانی توسط کشورمان موثر باشد.

گزارش کریون به مسئولان کمیته ملی پارالمپیک می تواند گام بزرگی برای پیشرفت و شناخت هر چه بیشتر ورزش پارالمپیک ایران در جهان باشد و دیدگاه جهانی را نسبت به ورزش جانبازان و معلولین کشورمان تغییر دهد.

اکنون ورزش پارالمپیک کشورمان با موفقیت هایی که در رقابت های مختلف جهانی کسب کرد اعتباری را در دنیا بدست آورد که توانسته میزبان مسئولان IPC باشد.در حال حاضر کمیته ملی پارالمپیک به اعتبار درخشش ورزشکاران خود می تواند محکم تر از قبل برای حضور در مسابقات جهانی و کسب میزبانی رقابت ها اقدام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار