ضرورت نهادینه شدن فرهنگ استفاده ایمن در کشور

رئیس دانشکده محیط زیست علوم و تحقیقات گفت: فرهنگ استفاده ایمن و سلامتی افراد باید در کشور نهادینه شود.

ضرورت نهادینه شدن فرهنگ استفاده ایمن در کشور
مجید عباسپور رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حاشیه پنجمین همایش ملی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شهروندی واحد علوم و تحقیقات که در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: از اوایل دهه ۸۰ در تلاش هستیم تا HSE به عنوان یک رشته مطرح شود و این کار برای اولین بار در قالب مدیریت محیط زیست در واحد علوم و تحقیقات صورت گرفت.  
 
وی بیان کرد: با توجه به حوادث اخیر مانند پلاسکو، ریزش معدن، قطار نیشابور جای سوال است که چرا مسائل ایمنی اینگونه مورد بی توجهی واقع می‌شود. نتیجه این بی توجهی‌ها خسران مادی و معنوی زیادی است که به جامعه تحمیل می‌شود.  
 
رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: معمولا در کشورهای پیشرفته سیستم ایمنی بهداشت و محیط زیست جزء لاینفک هرگونه فعالیت است، ولی در کشورما، HSE را مسئله‌ای جداگانه از هر فعالیتی می‌بینند در صورتیکه فرهنگ حفظ محیط زیست، سلامت و ایمنی باید در فرهنگ فکری مردم نهادینه شود.  
 
 عباسپور هنوان کرد: اولین دانشکده و مرکز تحقیقات محیط زیست کشور در واحد علوم و تحقیقات شکل گرفت و فارغ التحصیلان این رشته هم اکنون در شرکت‌های مختلف فعالیت می‌کنند و بدین معنی است که این فرهنگ هم اکنون در کشور جاری است. مسئولین عالی رتبه کشور مخصوصا مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به امر محیط زیست دارند و باید همه تلاش خود را در این خصوص به کار ببندیم.
 
حفظ شاغلین کارمندان بیمارستان یکی از اولویت‌های حوزه سلامت
خسرو صادق نیت مدیرکل مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این همایش عنوان کرد: بیمارستان یکی از پیچیده‌ترین سازمان‌های موجود در جامعه است و در آن همه اقشار با هر حرفه و تخصصی دیده می‌شود.  
 
وی تصریح کرد: فعالیت در بیمارستان از مشاغل مخاطره آمیز است. یکی از دغدغه‌های مهم در حوزه سلامت، حفظ سلامت شاغلین بیمارستان است که یک معضل جهانی است.  
 
صادق نیت ادامه داد: در حوزه سلامت، نیازمند کارشناس‌های بهداشت حرفه‌ای هستیم تا از حوادث ناگوار پیشگیری کنند. کارشناسان بهداشت باید آلودگی‌های بیمارستانی مانند پسماند‌ها و پساب‌های بیمارستانی را شناسایی کنند که خوشبختانه در این زمینه بیمارستان‌ها با تجهیزات مناسب موفق عمل کرده‌اند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار