دیوان کیفری بین‌المللی به دنبال بررسی پرونده «تجارت انسان» در لیبی

دیوان کیفری بین‌المللی تحقیقات خود را برای بررسی جنایاتی که علیه پناهجویان در لیبی صورت می‌گیرد، به زودی آغاز می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیوم السابع، دیوان کیفری بین المللی قصد دارد جنایت هایی را که علیه پناهجویان در لیبی صورت می‌گیرد و اخیرا به بازار "تجارت انسان" تبدیل شده است، بررسی و تحقیقات خود در این خصوص را آغاز کند.

فاتو بنسودا، دادستان کل دیوان کیفری در جلسه شورای امنیت، اعلام کرد: هزاران پناهجو از جمله زنان و کودکان در کشور لیبی بازداشت هستند. احتمال می‌رود جنایاتی مانند کشتار، تجاوز و شکنجه، اموری فراگیر دربرخورد با این پناهجویان صورت گیرد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات مستند، لیبی به بازار "تجارت انسان" تبدیل شده است.

دادستان کل دیوان کیفری گفت: دیوان کیفری بین المللی به دنبال بازکردن پرونده‌ای برای آغاز تحقیقات در خصوص جنایاتی است که علیه پناهجویان در لیبی صورت می‌گیرد. 

وی با اشاره به اوضاع امنیتی لیبی، که از سال گذشته بحرانی شده است، در خصوص رابطه میان قاچاق پناهجویان و افزایش جنایات تروریست‌ها در این کشور هشدار داد.

قاچاقچیان از زمان سقوط رژیم معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی، در سال ۲۰۱۱ از اوضاع نابسامان این کشور سوء استفاده کرده و مهاجران غیرقانونی که قصد خروج از غرب این کشور به سوی ایتالیا را دارند، در دام خود گرفتار می‌کنند. این مسئله‌ همه روزه جان صد‌ها پناهجو را در آب‌های این کشور یا ایتالیا به خطر می‌اندازد.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار