کنست لایحه تبدیل فلسطین اشغالی به «خانه یهودیان» را بررسی می‌کند

پارلمان رژیم صهیونیستی در چارچوب سیاست‌های اشغالگرایانه این رژیم، لایحه نامیدن فلسطین اشغالی به عنوان «خانه یهودیان» و حذف زبان عربی را بررسی می‌کند.

کنست لایحه تبدیل فلسطین اشغالی به «خانه یهودیان» را بررسی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: پارلمان اسرائیل (کنست) در حال بررسی لایحه‌ای است که اسرائیل را «خانه یهودیان» می‌نامد و عربی را به عنوان زبان رسمی دوم اسرائیل کنار می‌گذارد.

این لایحه، که حزب راستگرای لیکود -وابسته به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی- از آن حمایت می‌کند، عبری را تنها زبان رسمی فلسطین اشغالی می‌داند. 

در این لایحه ادعا شده است: «اسرائیل خانه یهودیان است و یهودیان در آن از حق تعیین سرنوشت برخوردارند. این حق فقط به یهودیان اختصاص دارد.»

کابینه رژیم غاصب صهیونیستی روز یکشنبه این لایحه‌ را -که براساس آن جایگاه زبان عربی در اسرائیل تنزل خواهد یافت- تصویب کرد و اکنون پارلمان در حال بررسی آن است.

این لایحه برای تبدیل شدن به قانون باید از چند مرحله قانون‌گذاری در پارلمان رژیم صهیونیستی عبور کند. منتقدان آن می‌گویند این لایحه در صورتی که تصویب شود حقوق اقلیت را در فلسطین اشغالی تضعیف می‌کند.

حدود 20 درصد از ساکنان سرزمین‌های اشغالی عرب هستند و تقریبا همه آن‌ها به زبان عربی صحبت می‌کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار