کرمانشاه؛

افزایش دوبرابری محصول گندم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تولید محصولات عمده زراعی مانند گندم از 450 هزار تن در سال 92 به 966 هزارتن در سال 95 رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تولید محصولات عمده زراعی مانند گندم در استان افزایش قابل ملاحظه ای داشته، بطوری که از 450 هزار تن در سال 92 به 966 هزارتن در سال 95 رسیده که افزایشی بیش از دو برابری را نشان می دهد.

شهبازی افزود: برای افزایش کمیت و کیفیت گندم تولیدی استان کرمانشاه تمهیدات به موقعی توسط دولت اندیشیده شد، از جمله اینکه بذورگواهی شده در ارقام مناسب، پرمحصول و مقاوم به بیماریها در اختیار کشاورزان قرار گرفت، کودهای مورد تایید به اندازه مورد نیاز توزیع و سموم استاندارد نیز با قیمت مناسب تامین شد که تمام این عوامل باعث افزایش بیش از دو برابری محصول گندم استان کرمانشاه و همچنین افزایش بیش از دو برابری درآمد کشاورزان گندمکار شد.

شهبازی با بیان اینکه تولید جو استان به 380 تن رسید، افزود: میزان جو تولیدی در استان در سال 92 در حدود 215 هزار تن بوده است.

وی ادامه داد: همچنین میزان تولید چغندرقند از 369 هزار تن در سال 92 به 570 هزار تن در سال 95 و تولید نخود نیز از 62 هزار تن به 72 هزار تن رسیده است.

وی سپس با اشاره به افزایش 1100میلیارد تومانی خرید تضمینی محصولات زراعی استان کرمانشاه، اظهار کرد: میزان کل خریدهای تضمینی انجام شده در پایان دولت دهم 274 میلیارد و800 میلیون تومان بود که در سال 95 به مبلغ1300 میلیارد و 847 میلیون تومان رسید و در حقیقت بیش از 1100میلیارد تومان به درآمد کشاورزان زارع استان اضافه شده که نقش مهمی در اقتصادی کردن بخش زراعت استان داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه 3200هکتار به سطح باغات استان کرمانشاه اضافه شده، افزود: از این سطح 600 هکتار از نوع باغات مدرن بوده که با تکنولوژی های نوین و به روز دنیا اجرایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین در راستای مقابله با اثرات خشکسالی و ایجاد اشتغال، توسعه باغات پسته، مزارع زعفران و گلستان های گل محمدی که نیاز آبی کمتری نسبت به سایر محصولات باغی دارند در دستور کار قرار گرفته، بطوری که سطح زیر کشت محصول زعفران از 42 هکتار در سال 92 به بیش از 92 هکتار، پسته از 51 هکتار به 126 هکتار و گل محمدی از 210 هکتار به بیش از 232 هکتار رسیده که ضمن مقاومت نسبت به وقوع خشکسالی ها، به عنوان محصول جایگزین نقش مهمی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی خواهند داشت.

وی اظهار کرد: در دولت یازدهم بیش از 19 هزار هکتار سیستم های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان کرمانشاه با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان اجرا شده است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.