میرسلیم در شبکه خبر:

متوسط سنی کابینه بیشتر از 50 سال نخواهد بود/موظفیم دارایی های خود را به قوه قضاییه اعلام کنیم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اهتمام داریم متوسط سنی کابینه ما بیشتر از 50 سال نباشد تا توانایی لازم برای رسیدگی به مسائل و چاره جویی آن ها و تماس با مردم فراهم شود .

به گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید مصطفی آقامیرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  در برنامه انتخاباتی خود از شبکه خبر در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توانید اسامی افرادی را که بنا دارید برای عضویت در کابینه خود از آن‌ها استفاده کنید را اعلام کنید اظهار داشت: هیئت دولت ما را مردم ایران تشکیل خواهند داد، دولت ما دولت مردم است و برای خدمت به مردم و با کمک به مردم سرکار خواهد آمد.
 
** شرط گزینش کابینه خود را شایسته سالاری قرار داده ایم
 
وی با تأکید بر این که برنامه این دولت برای اعتلای کشور خواهد بود اظهار داشت: شرط گزینش نیروهای خود را شایسته سالاری قرار داده ایم  که مبنای این شایسته سالاری نیز به داشتن دانش نسبت به مدیریت کشوری، تجربه دانش در زمینه هایی که به اداره امور کشور برمی گردد و همچنین اخلاق حرفه ای است که لازمه آن را پاک دستی تشکیل می دهد .

وی افزود: ما می خواهیم علاوه پاک دستی ، افراد کابینه منتخب از خوش‌نامی سابقه خودشان هم برخوردار باشند و اعتماد مردم را به عنوان خدمتگزاری را که در صحنه تلاش و کوشش خدمت رسانی خواهد کرد جلب کنند.

میرسلیم افزود: اعضای دولت ما طبیعتاً باید رأی تمایل مجلس را کسب کنند و ما به همین منظور برای احترام آرای نمایندگان و ایجاد هماهنگی بین آن ها از میان افرادی که تا به حال شناسایی کرده ایم با استفاده از اطلاعاتی که در سراسر کشور از طریق دفاتر حزب داشتیم و همچنین اطلاعاتی که در آینده به دست خواهیم آورد افرادی را به موقع به ملت شریف ایران معرفی خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که در کابینه خود چقدر به جوانان میدان خواهید داد و میانگین سنی کابینه دولت چقدر خواهد بود اظهار داشت: از نظر ما احترام به تجربه و پیشکسوتی بسیار مهم است برای این که بدانیم چه اشتباهاتی را نباید مرتکب شد و چه راه های موفقی را باید طی کرد اما دولت نیازمند تلاش و کوشش بی وقفه است و با توجه به مسائل متعدد و پیچیده ای که در کشور پدیدار شده باید اعضای هیئت وزیران بتوانند شبانه روز خود را وقف جبران مافات و فرصت های  سوخته سالیان گذشته کنند.
 
** متوسط سنی کابینه ما بیشتر از 50 سال نخواهد بود
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان ساخت: اهتمام داریم متوسط سنی کابینه ما بیشتر از 50 سال نباشد تا توانایی لازم برای رسیدگی به مسائل و چاره جویی آن ها و تماس با مردم فراهم شود .

میرسلیم همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که از میان نزدیکان کسی وجود دارد که شایسته ورود به کابینه شما باشد نیز اظهار داشت: شرط اصلی ما این است که فردی که به ویژه برای وزارت انتخاب می شود و همچنین معاونین وزرا از شایستگی، دانش، تجربه و از اخلاق حرفه ای برخوردار  باشد، این شرط، شرط اساسی است ولی طبیعتاً برای مشورت از نظرات مورد اعتماد نیز استفاده خواهیم کرد اما این مسئله با موضوع پذیرش مسئولیت فرق دارد و ما باید نسبت به قضیه شایسته سالاری تعصب بورزیم نه این صرفاً خویشاوندی، آشنایی، هم گروهی و حتی هم حزبی را مد نظر قرار دهیم .

وی تأکید کرد: برای انتخاب وزرا هیچ محدودیتی جز اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی، پایبندی به قانون اساسی و پرچم داری رهبر معظم انقلاب نداریم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که چه طور می توانید از ظرفیت های ملی و حاکمیتی جهت پیشبرد وعده های انتخاباتی خود استفاده کنید گفت: ظرفیت هایی که در کشور وجود دارند باید متناسب با هر استان شناسایی و استفاده شود و فکر می کنم یکی از بهترین راه هایی که بتوانیم تمام این ظرفیت ها را در مسیر خدمت به مردم به شکوفایی برسانیم مشوق مسابقه گذاشتن برای ارائه خدمت توسط آنها باشد .
 
میرسلیم تصریح کرد: در این زمینه اگر جایی لازم باشد هماهنگی بین قوا برقرار شود این هماهنگی را به طور تمام عیار انجام خواهم داد و به نظر می رسد مشکلی از این لحاظ پدیدار نشود و مهم این است که توجه داشته باشیم که خلاقیت های بسیار ارزنده ای در میان ایرانیان وجود دارد که همه باید قدر آن را بدانیم و هر کدام در مسیر خود برای رسیدن به هدفی که پیش بینی کرده ایم که فعلاً دستیابی به اهداف چشم انداز و اعتلای نام مبارک جمهوری اسلامی ایران است گام برداریم.

وی همچنین درباره این که اگر با سران قوای دیگر دچار مشکل شوید این اختلاف را چگونه حل می کنید گفت: ریشه این اختلافات از به هیجان افتادن نفسانیات است لذا اول باید خودم دقت کنم که بر نفسم تسلط داشته باشم و سپس امید داشته باشم که روسای قوای دیگر نیز این کار را می کنند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر همه ما این گونه اقدام کنیم موارد اندکی ممکن است نیاز به هماهنگی ویژه داشته باشد که آن هم در جلسه سران قوا قابل رفع خواهد بود و اگر مشکلی باقی بماند که نتوانیم برای آن چاره جویی کنیم فرمایشات رهبری فصل الخطاب خواهد بود.
 
میرسلیم همچنین درباره این که چقدر از روحیه انقلابی گری برخوردارید و برای ترویج این روحیه در میان مردم چه خواهید کرد گفت: شخصاً انقلابی بوده ام ولی نه انقلابی پس از انقلاب بلکه برای سربلندی این نظام و پیروزی انقلاب  به اندازه خودم تلاش کرده ام .

وی خاطر نشان ساخت: امروز نیز به ارزش‌های انقلاب اعتقاد دارم و می دانم توجه به این ارزش ها و اجرایی کردن آن ها نجات بخش کشور است لذا در این مسیر گام خواهم برداشت.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: برای ترویج روحیه انقلابی گری نیز مردم به ما نگاه می کنند بنابراین  اگر بتوانیم در نوع رفتارمان، سبک زندگی مان و شیوه مواجه با مردم و رسیدگی به آن ها به ویژه رفع محرومیت الگوی شایسته ای ارائه دهیم در این صورت موفق خواهیم شد.
 
میرسلیم همچنین درباره این که کارایی رئیس جمهور به توان مدیریت او برمی گردد یا به اختیاراتی که قانون اساسی برای او قائل شده است اظهار داشت: مهم ترین اصل اعتقاد است  لذا هر مسئولی باید اول معتقد باشد راهی که می رود راه درستی است و پس از آن با اتکا به توانایی ها و قابلیت های وجودی خود و همکارانش در حیطه اختیاراتی که قانون اساسی برای او قرار داده باید حرکت کند.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که آیا توان کار کردن با منتقدان خود را خواهید داشت نیز بیان کرد: کسی نمی تواند مطمئن باشد که راه درست را می رود گوش شنوا نسبت به انتقادات سازنده خود یک ارزش است  و اگر توفیق حاصل شود بنده و وزرا باید آماده باشیم که نسبت به عملکردمان و نحوه ایفای وظیفه امان گوش شنوای انتقاد دلسوزان را داشته باشیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: همچنین برای من اقلیت سیاسی که رأی نیاورده جایگاه ارزشمندی دارد و نباید این اقلیت را سرکوب کرد.

**قسم نامه رئیس جمهور تشریفاتی نیست

وی به اشاره به اینکه همه باید قانون را رعایت کنیم گفت: اگر به قسم نامه رئیس جمهور دقت کنیم می بینیم که مسائل دقیقی وجود دارد لذا این قسم نامه تشریفاتی نیست و باید در اجرا به آن توجه کرد و شاید لازم باشد هر روز به آن توجه کرد.

**ما موظفیم دارایی های خود را به قوه قضاییه اعلام کنیم

میرسلیم در ادامه برنامه در پاسخ به سوال دیگری پیرامون اعلام دارایی ها گفت: بنده پای بند به قانون اساسی هستم لذا این اصل از اصول مترقی به حساب می آید بنابراین مکلف هستم دارایی های خود را به رئیس قوه قضاییه اعلام کنم من و وزرایم به این امر پای بند خواهیم بود.

** کسی که وارد صحنه خدمت در دولت می شود نباید از آن کیسه ای برای خود بدوزد

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه حتی اگر لازم باشد زودتر از آن نیز می توانم اعلام آمادگی کنم خاطر نشان کرد: پای بندی عملی بنده به طور عملی اثبات شده است لذا کسی که وارد صحنه خدمت در دولت می شود نباید از آن کیسه ای برای خود بدوزد.

وی با اشاره به اینکه وزرا و خود من و همه با ثروت به صحنه خدمت می آییم و در پایان این 4 سال باید قدری از خود مایه بگذاریم افزود: آن روز که پیش نویس سیاست اقتصاد مقاومتی را تدوین می کردیم به یاد دارم چند کلید واژه را طرح کردیم که یکی از آنها درون زایی بود.

میرسلیم تصریح کرد: درون زایی یعنی توجه به قابلیت های کشور به ویژه در نیروی انسانی و در کنار آن نیز در سایر زمینه ها به لحاظ منابع خدادادی که باید آنها را به فعلیت برسانیم لذا با این قابلیت ها و نیروی انسانی شایسته و هم چنین با استفاده از فعالیت هایی که تک تک افراد انجام می دهند می توان به دستاوردهای خوبی برسیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه توجیه اقتصادی سبب ایجاد مبادله با خرج از کشور می شود عنوان کرد: باید اول به خود یعنی به استعدادها، باورها و توانایی ها مراجعه کرد و سپس با کمک گرفتن از تجربیات دیگران دستاوردهای بهتری را برای آن چه از دست داده ایم ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه مبادلات به لحاظ علمی، فنی، اقتصادی و اجتماعی باید به صورت برابر باشند افزود: اقتدار کشور باید حفظ شود و اگر قدر ما را ندانستند و درها را به رویمان بستند باید توکلمان به خدا باشد لذا ما همواره توانسته ایم با استفاده از قناعت بر تمام مشکلات فایق آییم.

میرسلیم با اشاره به اینکه در آینده این قابلیت ها را فراموش نخواهیم کرد افزود: با تعامل با کشورهای دوست می توان از پیشرفت های آن هم نیز استفاده کرد.

**جمهوری اسلامی ایران نمی تواند سازش با ظلم داشته باشد

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تعامل خودمان را با تمام کشورهایی که در عمل رفتار ظالمانه نداشته اند برقرار خواهیم کرد و این شرط مهمی است که جمهوری اسلامی نمی تواند سر سازش با ظلم داشته باشد افزود: کشورهایی که مبنای وجودی شان ظلم است و مبنای وجودی شان غصب سرزمین است ارتباط برقرار نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: به طور صلح آمیز با همسایگان و سایر کشورهای مسلمان در جهان اسلام ارتباط برقرار خواهیم کرد و جهان اسلام را به آبرو و حیثیش بازخواهیم گرداند.

میرسلیم در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه راهبرد جنابعالی در منطقه به منظور حمایت از مقاومت چیست گفت: مقاومت تلاشی است که ملت ها برای مقابله با تجاوز برای خود انتخاب کرده اند.

**تا زمانی که توطئه ها برقرار باشد خط مقاومت را محکم نگه خواهیم داشت

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تا زمانی که توطئه ها برقرار باشد خط مقاومت را محکم نگه خواهیم داشت افزود: امریکا در طول 70 سال گذشته هر کاری توانسته کرده است به طوری که انواع و اقسام تحریم ها را بر ما اعمال کرده اند.

وی با اشاره به اینکه  ضمن محکوم کردن این تحریم ها با روش های دیگر می توان اقدام کرد اظهار داشت: باید امریکا را در اقدام غیرانسانی رسوا کرد به طوری که از طریق کشورهای دوست و همکاری های دو جانبه، چند جانبه و در صحنه بین المللی می توانیم آنها را رسوا کنیم.

میرسلیم با بیان اینکه از تحریم ها اخم به ابرو نمی آوریم ادامه داد: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند تا موقعی که شیطنت آنها هست ما این شعار را که در سینه مردم هک شده را خواهیم داشت و کوتاه نخواهیم آمد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دولت امریکا باید آدم شود تا لیاقت شناخت انقلاب اسلامی ایران را پیدا کند افزود: باید توجه کنیم که در پناه خدا موجبات پایداری و تقویت اقتدار ملت را فراهم خواهیم کرد لذا باید تمام کوشش خود را برای بازداشتن امریکا معطوف کنیم تا نظر سویی به ما نداشته باشد از این که بخواهند با ما مواجه شوند بترسند.

**برجام نرمش قهرمانه ای بود که دولت از خود نشان داد

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون برجام عنوان کرد: با توجه به شرایطی که رخ داد برجام نرمش قهرمانانه بود که دولت از خودش نشان داد تا به قطع نامه ای برسیم که برای اجرایی کردن آن به تعهدات خود عمل کردیم.

میرسلیم با بیان اینکه متاسفانه 1+5 از تعهدات خود برنیامد گفت: امریکا به بهانه های مختلف تحریم ها را تشدید کرد و اروپایی ها از آنها ترسیدند و ما باید در تمام مراجع بین المللی کوشش کنیم تا حق خود را احقاق کنیم و این کار را خواهیم کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این که ما معطل برجام برای فعالیت های مختلف نخواهیم آمد اظهار داشت: با اتکا به درون زایی فعالیت خود را ادامه خواهیم داد.

 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.