وزیر دفاع آمریکا: واشنگتن پیشنهاد ایجاد مناطق امن در سوریه را به دقت بررسی می‌کند

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد آمریکا پیشنهاد مربوط به ایجاد مناطق امن را در سوریه با هدف کاستن از درگیری ها در این کشور به دقت بررسی می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا امروز دوشنبه اعلام کرد آمریکا پیشنهاد مربوط به ایجاد مناطق امن را در سوریه با هدف کاستن از درگیری ها در این کشور به دقت بررسی می کند اما هشدار داد جزییات مبهمی در این طرح وجود دارد که باید بیشتر به آن رسیدگی شود. 

متیس با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت:‌ «همه جنگها در نهایت روزی به پایان خواهند رسید و ما مدت زیادی است که به دنبال راهی برای پایان دادن جنگ در سوریه بوده ایم. بنابراین ما این پیشنهاد را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا ببینیم آیا موثر و کارساز خواهد بود یا خیر.»‌

متیس افزود: «جزییات اساسی این طرح هنوز هم مبهم و نامشخص است از جمله اینکه به ویژه چه کسی تضمین می کند که این مناطق امن خواهند بود و دقیقا چه گروههایی خارج از این محدوده نگه داشته می شوند.»

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا به اعتقاد وی ایجاد مناطق امن می تواند به پایان دادن درگیری ها در سوریه کمک کند گفت: «مشکل اساسی همیشه در جزییات اجرا قرار داشته است پس ما باید روند اجرای جزییات را مورد بررسی قرار دهیم.»‌

وزیر دفاع آمریکا خاطر نشان کرد ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره این مناطق امن در سوریه روز شنبه با همتای روسی خود گفتگو کرده است. 

توافقنامه ایجاد مناطق امن در بخشهای بزرگی از درگیری در غرب سوریه از روز شنبه اجرایی شد. این ابتکار به پیشنهاد روسیه مطرح و با حمایت ترکیه و ایران روبرو شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار