ملکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تخصص و جوانی از معیارهای حضور در لیست خدمت است

سخنگوی لیست خدمت گفت: تخصص، جوانی و توانمندی از معیارهای حضور در لیست خدمت است.

تخصص و جوانی از معیارهای حضور در لیست خدمت است
جلال ملکی سخنگوی لیست خدمت در گفتگو با خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تاکید بر اینکه شهر تهران باید توسط متخصصین اداره شود، گفت: اگرچه از نظر قانون همه می‌توانند در شورای شهر حضور داشته باشند و این به این معنا نیست که حق حضور ندارند اما مشکلات شهر باید توسط متخصصان اداره شود.

سخنگوی لیست خدمت با اشاره به اینکه کسانی هستند که تخصص‌های مرتبط نداشته بیشتر به خاطر شهرت یا گرایش های سیاسی ورود می‌کنند اظهار داشت: این افراد چندان کارآمد نیستند چنانچه تجربه دوره‌های گذشته هم نشان داده که حضور این افراد خیلی ثمربخش نبوده است.

ملکی با تاکید بر اینکه حضور متخصصان در حوزه مدیریت شهری می‌تواند نسبت به شناسایی مشکلات و حل آنها کمک کند، بیان داشت‌: هر فردی حق دارد وارد شورا شود، اما این مردم هستند که باید بدانند چه کسانی به رفع مشکلات شهرشان کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه کسی نمی‌تواند بگوید فلان قشر نباید در انتخابات حضور داشته باشد خاطرنشان کرد: اما مردم خود باید با انتخاب فرد اصلح به طور محترمانه به دیگران بگویند اگرچه شما را دوست داریم اما شما را برای این حوزه مناسب نمی‌دانیم.

سخنگوی لیست خدمت شورای شهر را جای حساس برشمرد و تاکید کرد: من نمی‌دانم چرا برخی شورای شهر را این قدر حساس نمی‌بینند در حالیکه زیرساخت‌های شهر ما در خیلی از حوزه‌ها نیازمند بازسازی است.

وی در خصوص تخصص‌های مورد نیاز برای اداره کلان شهرها به ویژه تهران گفت: در این شهرها مشکلات آلودگی‌ها هوا، آسیب‌های اجتماعی، ترافیک و نا ایمنی ساختمان‌های قدیمی وجود دارد.

ملکی این موارد را تنها بخشی از مشکلات شهر تهران برشمرد تاکید کرد: علاوه بر این مشکلات دیگری هست که به تخصص‌های خودشان نیاز دارد.

وی با ابراز تاسف از اینکه معیار برخی افراد در انتخاب نامزد اصلح شهرت و یا گرایشات سیاسی است تاکید کرد: مردم باید بدون در نظر گرفتن این موارد تخصص‌های مرتبط در آرای خود لحاظ نماید.

ملکی تصریح کرد: کسانی که وارد شورای شهر می‌شوند قرار است برای ساکنان همان شهر تصمیم بگیرند و باید مشکلات آن شهر، فرهنگ، روحیات حقایق و آداب و رسوم آن شهر باید بشناسند.

ملکی با تاکید بر اینکه افرادی که انتخاب می‌شوند قرار است برای مناطق 22 گانه تهران تصمیم بگیرند خاطرنشان کرد: نفع یا ضرر تصمیمات آنها به طور مستقیم متوجه تهران است و باید دقت کنیم که افرادی را که به شورا می‌فرستیم عملکرد مثبت داشته باشند و غیر از افراد متخصص و کارشناس نباید افراد دیگر به شورا بفرستیم.

وی در پایان با بیان اینکه لیست خدمت هنوز بسته نشده اظهار داشت: من در تایید افراد لیست تدخیل نیستم ولی می‌دانم که تخصص، جوانی و توانمندی از معیارهای مهم حضور در این لیست است.

انتهای پیام/
برچسب ها: لیست خدمت ، ملکی ، متخصصین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.