کرمان؛

نخلداران جنوب کرمان، مراقب آفت سوسک سرخرطومی حنائی باشند

کشاورزان جنوب کرمان هر گونه پاجوش خرما از استان‌های همجوار خصوصا استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان را با تاییدیه مراکز جهاد کشاورزی وارد کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  شاهرخی، معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان برای پیشگیری و کنترل آفت سوسک سرخرطومی حنائی خرما گفت: سوسک حنائی خرما یکی از آفات قرنطینه داخلی کشور است که استان سیستان و بلوچستان آلوده به آن است و تا فاصله 30 کیلومتری مرز روستاهای خرما خیز این منطقه انتشار و آلودگی ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه این آفت بسیار خطرناک است و می‌تواند با تغذیه بافت داخلی و تاج درخت، باعث نابودی درختان نخل شود؛ خاطر نشان کرد: از انجا که خرما مهمترین محصول این منطقه است و بخش عظیمی از مردم جنوب کرمان معیشت و اقتصاد آنها بر پایه تولید این محصول است لذا باید اقداماتی در جهت پیشگیری و جلو گیری از ورود این افت به منطقه انجام شود.
شاهرخی تصریح کرد: بر همین اساس پست قرنطینه در مبادی ورود و مرز شهرستان‌های جنوبی در دست اقدام است و برگزاری دوره‌ها و کارگاه های آموزشی برای کشاورزان مرزی نیز در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار