مشهد؛

برگزاری همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان در مشهد

ششمین همایش ملی کودک و نوجوان و معنویت در مشهد درحال برگزاری است.

برگزاری همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، مه دخت پورخالقی دبیر علمی همایش ملی کودک و نوجوان و معنویت در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: تلاش برای تحکیم مبانی فکری و هم اندیشی صاحب نظران در حوزه ادبیات کودکان یکی از رسالت های مشترک مرکز مطالعات ادبیات کودک و دانشگاه هایی که متولی برگزاری دوره های تحصیلات تکمیلی با گرایش ادبیات کودک و نوجوان است.
وی افزود: آشنایی با تحقیقات جدید در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و معنویت، تبادل تجربه ها، گشایش افق های تازه و روشن در عرصه ادبیات کودک و نوجوان، بررسی ترغیب عامه مردم به این مقوله مهم ادبی، فراهم شدن بسترهای مناسب برای آشنا کردن دانشجویان کشور و تشویق آنان در این رشته ادبیات کودک و نوجوان و نشان دادن ارزش های گرایش ادبیات کودک و نوجوان از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.
پورخالقی گفت: ادبیات کودک و معنویت در زمینه های دین، فلسفه، عرفان، هنر، فرهنگ، عامه، اسطوره شناسی، روان شناسی، جامعه شناسی، محیط زیست، رسانه، نظریه و نقد ادبی، جهانی شدن و ترویج فرهنگ حفظ و صلح از محورهای این همایش است.
دبیر علمی این همایش با اشاره به اینکه از مجموع 258 خلاصه مقاله 113 مقاله برای چاپ انتخاب شد، افزود: از این میان 110 اصل مقاله 62 مورد برای چاپ در کتاب الکترونیکی، 41 مقاله برای چاپ و ارائه به صورت سخنرانی در نشست عمومی و تخصصی و 33 مقاله هم برای ارائه به صورت پوستر انتخاب شد.
وی گفت: برگزاری سه کارگاه آموزشی، آشنایی با چگونگی تولید و نشریه کودک و نوجوان، آشنایی با پایگاه های اطلاعاتی علوم انسانی، اجرای تئاتر، اجرای پرده خوانی و برگزاری شب شعر با حضور شاعران شعر کودک نوجوان از برنامه های جانبی این همایش است.
پورخالقی افزود: در این همایش از کتاب های خودسازی بر پایه باورهای اسلامی، ژرف نگری بازتاب اصول و فروع دین در کتاب های درسی دوره ابتدایی سال های 90 تا 93، شناگر هور، فیلسوفان یونان چه می گویند؟ و تخیل در قلمرو قصه گویی رونمایی می شود.
ششمین همایش ملی کودک و نوجوان و معنویت تا فردا 19 اردیبهشت در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) مشهد ادامه دارد.
انتهای پیام// م.م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.