مشهد؛

خسارت ۳۹۲ میلیاردی سرما به باغداران نیشابوری

سرمای اخیر در نیشابور موجب از بین رفتن بیش از ۹۰ درصد محصولات ‏باغی این شهرستان و خسارت به کشاورزان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، فرهمند مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: بر اثر سرمای هوا بخشی از سطح باغ‌های ‏بخش مرکزی و زبرخان با سرمازدگی روبه رو شدندکه این عامل موجب شد قسمتی از میوه‌ها و محصولات تولیدی باغ‌های ‏شهرستان بر اثر سرما از بین بروند‎.

وی با بیان اینکه پس از موج سرما در بهارامسال ۳ هزار و ۱۲۰ هکتار از باغ‌های شهرستان بر اثر ‏برودت هوا خسارت شدید وارد شدافزود:سیب، آلو، زردآلو و گردو بیشترین خسارت را دیده اند، این در حالی است که متأسفانه زیر ۱۰ ‏درصد باغ‌ها دارای بیمه محصولات کشاورزی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابورگفت: خسارت سرما ۱۹ هزار و ۳۲۰ تن محصول سیب، آلو، زردآلو، گلابی، انگور، پسته، گیلاس و آلبالو را ‏شامل می‌گردد که ارزش ریالی آن معادل ۳۹۲ میلیارد رالش است.

فرهمند افزود: بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یکی از راهکارهای نوین برای مقابله با خطرات فعالیت‌های ‏کشاورزی و در نتیجه کاهش نوسان‌های درآمدی کشاورزان مورد توجه و تأکید قرار گرفته که در راستای حمایت از ‏کشاورزان با اعتمادسازی می‌تواند فشار مالی ناشی از خسارت‌های وارده از بلایایی، چون سرمازدگی، سیل و تگرگ به باغ‌ها و محصولات کشاورزان را به حداقل برساند.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.