اهواز؛

لزوم اقدام جدی برایاجرای آبیاری تحت فشار و قطره ای

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: بخش زیادی از منابع آبی صرف کشاورزی می شود باید برای اجرای آبیاری تحت فشار و قطره ای اقدام جدی شود تا اراضی بیشتری امکان استفاده از آب را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ حضرت  آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان وامام جمعه شهر اهواز در سمینار  آموزشی مقابله با ریزگرد و سیلاب ضرورت تداوم اجرای طرح های مقابله با گرد و غبار در این استان را خواستار شد و ضمن تقدیر از اقدام دولت و خصوصاٌ حجتی وزیر کشاورزی در اجرای طرح های ضربتی گفت: طرح مقابله با گرد و غبار به صورت علمی و اصولی آغاز شده اما مهمتر این است که اجرای این طرح تداوم یابد و کانون های ریزگرد بیشتری را پوشش دهد.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری افزود: با توجه به نظریاتی که در مورد مضرات استفاده از مالچ نفتی وجود دارد، از سوی دیگر پیشنهاداتی که برای اجرای مالچ های گیاهی مطرح شده، مسئولان در طرح های بیابان زدایی از مالچ های گیاهی نیز استفاده کنند.

امام جمعه اهواز همچنین توسعه روش های نوین آبیاری در خوزستان را خواستار شد و اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از منابع آبی صرف کشاورزی می شود، باید برای اجرای آبیاری تحت فشار و قطره ای اقدام جدی شود تا اراضی بیشتری امکان استفاده از آب را داشته باشند.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار