یک کتاب بیشتر بخوانیم؛

نمایشگاه كتاب یك غنیمت است/ برای كتاب زمان بگذاریم

توصیه من به مردم عزیزم این است كه كمی بیشتر به كتاب نزدیك شوند و با آن دوستی كنند.

نمایشگاه كتاب یك غنیمت است/ برای كتاب زمان بگذاریم
به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیامك اطلسی، هنرمند پیش‌كسوت سینما و تلویزیون، تاكید كرد: كتاب هرطور كه باشد كتاب است و باید برایش وقت گذاشت. توصیه من به مردم عزیزم این است كه كمی بیشتر به كتاب نزدیك شوند و با آن دوستی كنند.
 
این هنرمند هم‌زمان با برگزاری سی‌اُمین دوره از نمایشگاه كتاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان اینكه نمایشگاه كتاب یك غنیمت است درباره سطح بالای مطالعه در هنرمندان و تاثیرش بر كارشان اظهار كرد: به هرحال آنچه مسلم است این است كه هنرمندان و همه آن هایی كه واقعا به هنرشان اعتقاد دارند اولین كاری كه باید داشته باشند كتاب خواندن است و همه انواع كتاب را بخوانند تا هم آگاهی خودشان بالاتر برود و هم اینكه درك نقش داشته باشند.
 
وی ادامه داد: من خودم به عنوان یك هنرمند در منزلم یك كتابخانه دارم و سر راه منزلم یكی دو كتابخانه است كه مدام با دوستانم در آنجا رفت‌و‌آمد می‌كنیم. به نظرم مطالعه برای هر هنرمندی در درجه اول قرار دارد و اما برای مردم ممكن است در اثر گرفتاری كمتر مطالعه داشته باشند اما در هرحال باید برنامه‌ای تدارك ببینند تا بیشتر با كتاب دوستی كنند و حس خواندن را درك كنند و در عین حال خودشان را جای شخصیت مثبت داستان‌ها قرار بدهند.
 
اطلسی همچنین عنوان كرد: شاید اگر مردم به كتاب خواندن بیشتر روی آورند، كمنر موبایل دستشان بگیرند. به نظرم فضای مجازی برای هر فردی لازم است اما نه آنقدر كه مدام سرشان در گوشی‌هایشان باشد، به ویژه جوان‌ترها كه واقعا این مسئله خیلی جدی شده است و هرجا می‌رویم می‌بینیم همه سرگرم موبایل‌هایشان هستند. فضای مجازی و آگاهی از آن خوب است اما به شرطی كه به اندازه و بجا باشد. ما باید برای كتاب زمان بگذاریم، مطمئن باشید اگر برای آن وقت بگذارید وقتی آلوده آن شوید دیگر رهایش نمی‌كنید.
 
او در ادامه در پاسخ به اینكه چطور می‌توان آثاری به دور از شعارزدگی در همین زمینه برای ترغیب مردم  به مطالعه در سینما و تلویزیون خلق كرد، گفت: مسئله شعارزدگی نیست. هر اثری كه برای سینما و تلویزیون نوشته می‌شود باید یك هدف و موضوعی داشته باشد كه حرفی برای گفتن داشته باشد و اگر نداشته باشد قطعا تماشاچی هم پس می‌زند و نگاه نمی‌كند. از طرفی جامعه ما جامعه انتقادپذیر است؛ پس باید نسبت به برخی اشتباهات و رفتارهای نادرست برخی اقشار انتقاد كنیم. به عنوان مثال، فرض كنید به یك گروهی در جامعه انتقادی وارد می‌شود كه در آن كار تجدیدنظری صورت گیرد تا درست شود و جلویش گرفته شود. چه اشكالی دارد كه ما به برخی مشاغل انتقاد كنیم و ایرادهایشان را بگوییم و به كم‌كاری‌هایشان اشاره كنیم.
 
وی در بخشی دیگر از این گفت‌و‌گو مجددا تاكید كرد: كتاب هرطور كه باشد كتاب است و آدم باید برای آن فرصت داشته باشد و بخواهد تا دنبالش برود؛ چرا كه كتاب به اطلاعات عمومی می‌افزاید. ما باید جوانان را به مطالعه تشویق كنیم.
 
اطلسی در پایان درباره جدیدترین كارش اعلام كرد: در حال حاضر مشغول بازی در سریال جدید آقای حسن هدایت با عنوان «نزدیكی‌های بهشت» هستم كه در شهر بروجرد خرم‌آباد تصویربرداری می‌شود.
 
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.