سردار دهقان در جشنواره جوان سرباز:

انقلاب اسلامی پایه‌های استکبار در جهان را به لرزه درآورد/ امروزه جوانان ما هسته مرکزی توان انقلاب هستند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: انقلاب اسلامی پایه‌های استکبار در جهان را به لرزه درآوردند.

انقلاب اسلامی پایه‌های استکبار در جهان را به لرزه درآورد/ امروزه جوانان ما هسته مرکزی توان انقلاب هستند/ ملت‌های منطقه قیم نمی‌خواهندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جشنواره جوان سرباز که در تالار امام علی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: امروز جوانان ما هسته‌های مرکزی توان انقلاب هستند و انقلاب اسلامی پایه‌های استکبار در جهان را به لرزه درآورده است.

وزیر دفاع افزود: امروز نیروهای مسلح ما مثل نیروهای مسلح سایر کشورها صرفا مسئول حفظ استقلال و تمامیت ارضی نیست بلکه با اعتقاد عمل می‌کند و مسئولین هم باید بدانند وظیفه دارند لحظه ای از رشد و تعالی سربازان غفلت نکنند.
 
وی با اشاره به سربازان نیروهای مسلح گفت: سربازان نمایندگان مردم در صحنه دفاعی ملی بوده و نوک پیکان دفاع هستند. بالاترین شأنی که می‌توانیم برای خود قائل شویم ادعای سربازی است. 

سردار دهقان با اشاره به اینکه سربازی را در جامعه یک امر اجرایی تلقی نمی‌کنیم، افزود: نظام جمهوری اسلامی هیچ گاه کسی را به اجبار به خدمت فرانخوانده و خدمت سربازی یک دوران مقدسی است.

وزیر دفاع با عنوان اینکه امروز در شرایط خاصی به سر می‌بریم، اظهار داشت: ما از لحاظ داخلی و خارجی در شرایط خاصی به سر می‌بریم، در محیط اطرارف‌مان به هیچ وجه ثبات و آرامش نمی‌بینیم؛ ما در دوران بسیار مهمی به سر می‌بریم که دوران شکل‌گیری نظام امنیتی حاکم در جهان و شکست نظام سلطه و به بار نشستن همه مجاهدت‌های ملت‌های تحت ستم استکبار است.

وی با بیان اینکه امروز چه حوادثی در جریان است که دشمنان ما به خود جرات می‌دهند با لفاظی ملت ما را تهدید کنند، افزود: مگر دشمنان ما بنا ندارند از تاریخ عبرت بگیرند؟ و در این سی و چند سال از همه توان خود علیه ما استفاده نکردند؟ مگر صدام با کمک همه دنیا و جهان عرب به جنگ ما نیامد؟ 

سردار دهقان با عنوان اینکه امروز یک تاجرپیشه در موضع اداره یک قدرت جهانی نشسته، افزود: آنها تصور می‌کنند که می‌توانند عزت ملت‌ها را به بازی بگیرند و به زندان تجارت بکشانند. آنها تصور می‌کنند که می‌توانند امنیت را خریده و این سیاست امروزه آمریکایی‌هاست.

وی تصریح کرد: دشمنان در نظام سلطه به چیزی کمتر از مهار کردن ملت ما فکر نمی‌کنند و ملت ما هیچ گاه از تهدیدها و قدرت ظاهری استکبار جهانی ترسی به دل خود راه ندادند. حکام تازه به قدرت رسیده را نصیحت می‌کنیم که آ‌زموده را آزمودن خطاست و بپذیرید ملت‌ها قیم نمی‌خواهند؛ پس پایتان را از کشورهای منطقه بیرون بکشید.

سردار دهقان در پایان با بیان اینکه به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنیم دوران قلدری و حق کشی گذشته، خاطرنشان کرد: به خانه‌های خود بازگردید و اجازه دهید صلح در منطقه حاکم شود. ما به آنها می‌گوییم که تاریخ آموزگار صادقی‌ است و قبل از آنکه برای دیگران عبرت شویم از آنها درس بگیریم.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار