حمایت همه جانبه ستاد زیست فناوری از طرح‌های حوزه کشاورزی و طیور

دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی گفت: ستاد زیست فناوری از طرح‌های حوزه کشاورزی و طیور حمایت همه جانبه انجام می‌دهد.

حمایت همه جانبه ستاد زیست فناوری از طرح‌های حوزه کشاورزی و طیور
مصطفی قانعی دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی در گفت و گو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به سند ملی زیست‌فناوری مصوب هیئت وزیران اظهار داشت: قانون ایمنی زیستی جمهوری اسلامی ایران مصوب مجلس شورای اسلامی برای توسعه کاربردهای مهندسی ژنتیک در کشاورزی و منابع طبیعی بوده که مورد حمایت مالی قرار می‌گیرد.
 
وی عنوان کرد: محصولات دام و آبزیان مانند ماهی، بز و گوسفند و حشرات در اولویت حمایت قرار دارند و اولویت انتخاب با طرح‌هایی است که تامین ۳۰ درصد از هزینه‌های اجرای آن‌ها از سوی بخش خصوصی تضمین شود.
 
قانعی ادامه داد: طرح‌های توسعه‌ای ترویجی سطوح بالاتر از اولویت برخوردارند وهمچنین طرح‌هایی که توسط بخش خصوصی و دانش بنیان ارائه می‌شوند و تامین حداقل ۴۰ درصد از هزینه‍‌های آن‌ها از سوی دستگاه اجرایی (پژوهشی وغیر پژوهشی) صورت بگیرد و طرح‌هایی که توسط بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان ارایه شوند در اولویت انتخاب قرار دارند.
 
وی تاکید کرد: هدف از این فراخوان و حمایت‌های ستاد، بالا بردن مقاومت به تنش‌های زیستی با هدف کاهش مصرف سموم شیمیایی و افزایش تحمل نسبت به تنش‌های غیر زیستی به ویژه تنش خشکی شوری، گرما و سرما، نجات گونه‌های درحال انقراض، بهبود کیفیت است.

دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی یادآور شد: طرح‌ها می‌توانند در هر زمان و به صورت مستمر برای گروه پژوهش، زیرساخت و توسعه فناوری ستاد ارسال شوند.
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار