ماجرای مالیات آستان قدس چیست؟ + فیلم

سید ابراهیم رئیسی پس از حضور در گفتگوی ویژه خبری، در پاسخ به سوالی پیرامون نحوه پرداخت مالیات آستان قدس رضوی توضیحاتی ارائه داد.

مالیات آستان قدس رضوی چگونه پرداخت می شود؟ + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حدود 10 روز به دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری کشور باقی مانده است. شب گذشته سری دوم حضور نامزدها در برنامه گفت و گوی ویژه خبری  با محوریت موضوعات اقتصادی آغاز شد و سید ابراهیم رئیسی نخستین مهمان این برنامه توضیحاتی را ارائه کرد.
 
رئیسی از اتخاذ روش مدیریتی خود در خصوص استفاده از همه سلائق و ظرفیت های کشور برای حل مشکلات اقتصادی کشور گفت، وی همچنین در زمینه معیشت و موضوع  اشتغال عنوان کرد؛ در هر  وزارت خانه یک معاونت اشتغال فعال خواهد شد، مردم باید از ثروت و درآمد همه دولت تا تک تک وزرا و مدیران آگاه و در جریان اقتصاد، صادرات و واردات و تمامی مزایده و مناقصه ها قرار بگیرند، این شفافیت با مردم به نفع کشور و سلامت اداری خواهد بود.
 
وی در خصوص سوال مطرح شده در باب مالیات آستان قدس، با ابراز تمایل نسبت به پرسش این سوال گفت: تمام زیر بنای اقتصاد آستان قدس رضوی بر دو پایه نذر و وقف مردم بنا شده و هیچ پولی جز  نذر و وقف در مجموعه و شرکت های زیر مجموعه آن وجود ندارد. ابتدای پیروزی انقلاب، مرحوم آقای طبسی تولیت آستان قدس طی نامه ای موضوع مالیات این مجموعه از امام سوال پرسیدند، امام فرمودند اموال استان مطلقا شامل مالیات نمی شود.
 
در حال حاضر آستان قدس با پرداخت مالیات ارزش افزوده، مالیات های تکلیفی و اظهار نامه مالیاتی تمامی شرکت های وابسته به آستان قدس وظایف خود را در این خصوص انجام می دهد، در کنار همه این موارد لازم به ذکر است که آستان قدس 10 برابر میزان مالیاتی را که دولت می خواهد از مجموعه دریافت کند را به فقرا و نیازمندانی کمک می کند که تحت تکلف دولت هستند.
 
دانلود فیلم
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر رییسی
همه کاراش درست و با برنامه
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۳:۱۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
با سلام
جهت اطلاع دوستان عزیز عرض می کنم
تمامی درآمدهای آستان قدس از نذورات و موقوفات نیست. این آستان شرکت ها و موسسات تابعه ای هم داره که مثل سایر شرکت ها فعالیت اقتصادی می کنن. حتماً "نان قدس رضوی" خوردین. یا اسم "انتشارات آستان قدس رضوی" به گوشتون خورده. اینها و ده ها موسسه و شرکت دیگه زیر نظر آستان قدس اداره میشه و درآمدش برای آستان قدسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
معافیت مالیاتی آستان قدس رضوی و شرکت‌ها و مؤسسات وابسته

عنوان: معافیت مالیاتی آستان قدس رضوی و شرکت‌ها و مؤسسات وابسته
تاریخ: ۱۳۶۸/۰۱/۲۰
محل: تهران، جماران
موضوع: معافیت مالیاتی آستان قدس رضوی و شرکت‌ها و مؤسسات وابسته
مناسبت:
موسوی، میرحسین (نخست وزیر)


[بسمه تعالی. محضر مبارک مرجع عالی‌قدر و رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت‌اللّه‌ العظمی امام خمینی ـ مدظله العالی

با اهدای بهترین تحیات محترماً معروض می‌‌دارد، منابع مالی آستان قدس رضوی مجموعۀ ترکیبی از موقوفات و نذورات بوده که در جهت کمک به محرومان، گسترش و نشر فرهنگ اسلامی و ترویج اسلام ناب محمدی، تعمیر و نگهداری اماکن متبرکه و روضۀ منوّرۀ رضویه و احداث و گسترش ابنیه و بالاخره در راه مصالح جامعۀ اسلامی طبق نظر و نیّات واقفین حسب موارد مقرره به مصرف می‌رسد.

قابل ذکر است که به خاطر قید غیرانتفاعی بودن، این تشکیلات مقدس از آغاز حیات خود در هیچ دوره و مقطع تاریخی مشمول پرداخت مالیات نبوده است.

در سال ۱۳۶۵ که لایحۀ مالیاتی در کمیسیون اقتصاد و دارایی مجلس مطرح و در لایحۀ مذکور نام آستان قدس از ردیف سازمان‌هایی که مشمول معافیت مالیاتی بودند حذف گردیده بود. مراتب به وسیلۀ برادر بزرگوارمان جناب مستطاب حجت‌الاسلام و المسلمین حاج احمد آقا به استحضار حضرت مستطاب عالی رسید که مقرر فرمودید: (آستان قدس رضوی مالیات ندهد و به جناب آقای نخست وزیر هم گفته شود از آستان قدس نباید مالیات بگیرند) اما از آنجا که اوامر حضرتعالی کتباً به مسئولین امر ابلاغ نگردیده در قانون مالیاتی مصوب سال ۱۳۶۶ مجلس شورای اسلامی موضوع عدم پرداخت مالیات آستان قدس رضوی و شرکت‌های وابسته مسکوت ماند.

با توجه به اجرای قانون مذکور از ابتدای سال جاری مشکلات و مسائلی در این رابطه برای آستان قدس رضوی به وجود آمده است، استدعا دارد اوامر حضرتعالی را در خصوص عدم پرداخت مالیات به وسیلۀ آستان قدس و شرکت‌ها و مؤسسات وابسته به مسئولین ذی‌ربط امر به ابلاغ فرمایند.

در جوار مضجع منور حضرت ثامن‌‌‌الائمه (ع) سلامتی و طول عمر آن حضرت و دوام و بقای نظام جمهوری اسلامی را از خداوند سبحان مسئلت دارم. والسلام علیکم و رحمة ‌اللّه‌ و برکاته.

۱۳۶۸/۰۱/۱۰ ـ ارادتمند: عباس واعظ طبسی]







بسمه تعالی







جناب آقای موسوی، نخست وزیر محترم

همان‌طور که قبلاً گفته‌ام آستان قدس رضوی و شرکت‌ها و مؤسسات وابسته از پرداخت هر گونه مالیاتی معاف می‌باشند. نظر اینجانب را به مقامات ذی‌ربط ابلاغ نمایید.

۶۸/۰۱/۲۰

روح‌‌‌اللّه‌ الموسوی الخمینی
Iran (Islamic Republic of)
منطق
۱۰:۱۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
ب نظر بنده رییس جمهور باید نبوغ بالایی تو سیاست داشته باشه اینکه اقای رییسی ادم محترمی هستن ولی بهتره امور مذهبی رو ب دست بگیرن تا سیاسی
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۰۹:۴۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
اینکه مرحوم آقای طبسی تولیت آستان قدس طی نامه ای موضوع مالیات این مجموعه از امام سوال پرسیدند، امام فرمودند اموال استان مطلقا شامل مالیات نمی شود.
درنظرداشته باشیم درآن زمان استان قدس فقط کار فرهنگی و مذهبی انجام می داد نه اقتصادی مطمئنا اگراین سوال را الان از امام سوال می کردندنتیجه چیزی دیگری بوده
همانطور که سخنگوی دولت گفته درقانون برنامه ششم هم این موضوع امده که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است واگر خلاف بود نه شورا ی نگهبان تایید می کرد وهم مقام معظم رهبری مانع تصویب این قانون می شده اند
حال سوال این است جناب رییسی که به پایبندی قانون تاکید دارند چرا این قانون را رعایت نمی کنند بهتر است قانون بد هم اگرباشد اجرا شود تا جناب رییسی رییس جمهور شدند قانون را تغییر دهند پایبندی به قانون برای همه لازم است نباید قانون گزینشی که باب میل ما هست و انجام داد و باقی که قبول نداریم با نگاه شخصی اجرا نکنیم
Germany
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
تا یک جا کم میارند از امام مایه میزارند
Iran (Islamic Republic of)
هیچکس
۰۴:۰۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
مگه مجلس تصویب نکرد که استان قدس رضوی باید مالیات بده؟ مگه به رهبر نامه نزدی که مالیات نمیدیم مثه روز روشنه اگه 10 برابر کمک میکنید پس چرا به گفته خوده رسانه ها فقط یک میلیون حاشیه نشین تو مشهد وجود داره شما ک ده برابر کمک میکنید دیگه چه اشکالی هست که مالیات نمیدین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
پس با این توصیفات مشهد حکومت خود مختار دارد؟!پس دولت چکاره است که خود آستان مقدس رضوی تصمیم به مدیریت و خرج مالیات با صلاحدید خود میکند؟! مگر فقط مشهد فقیر دارد و این مالیات فقط مختص صرف در مشهد است؟! پس سایر استانها سهمشان از رفاه عمومی مبتنی بر مالیات چیست؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
اگر بنا به فرمایشات امام ره باشد که ایشان روزی هم آب و برق و ... مجانی اعلام کردند ولی بعد با صلاح دید کشور حذف شد . مالیات مال همه است ایشان خودشون را از همین حالا تافته جدا بافته میبینن . اگر ممکلت علی ع است این کار شما درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
دولت کار و کرامت
تغییر به نفع مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
دولت کار و کرامت
تغییر به نفع مردم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۱۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
این ی قانونه و آقای ریسی این قانون نوشتن ایشون نزدیک دوساله این سمت دارن در اول کارم بابت این موضوع از رهبری کسب تکلیف کردن برای تآیید صلاحیت این سید عزیز همین ک رهبری ایشون برای این سمت انتخاب کردن کافیه ایشون انقدر سالم زندگی کردن ک تیم روحانی و پوششی هیچ نکته سیاهی نتونستن تو زندگیش پیدا کنن دست ب دامن این حرفا شدن. ب امید خدا با اومدن ایشون مشکلات کشور حل و انقلاب دوباره تو ریل صحیح خودش قرار میگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
خجللت بکشید
آستان قدس جای تاخت وتاز سیاسی نیست هرنوع بی احترامی . ..ومالیات یعنی چه.
از آب خوردن هم مالیات گرفتید چیکار برای مردم ایران کردید.
درآمد نفتی بلا می کشید درآمد گاز .معدن........
هرنو بی احترام به امام رضا ع بی جواب نمی ماند همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
این همه دولت روحانی خورده کسی چیزی نمیگه حالاگیردادین به مالیات که یک ساختمان توتجریش که به برادرروحانی دادن نمیشه
Kazakhstan
الحقیر فدایی رهبر
۲۰:۱۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
از کجا می گین دروغ می گن دروغ رو آقای روحانی می گه که اختلاس گر هارو سرمایه نظام تلقی می کنه البته که سرمایه انقلاب هست منتها فقط در نظرخودشون ونوکر هاشون چون خودشون هم 4درصدی هستند
United Arab Emirates
جواد
۲۰:۰۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
اینقدر دروغ نگی به مردم تو رو به همون امام رضا چرا دارین مردم رو فریب میدین شما چطور نباید مالیات بدین من میرم گوشت بخرم مالیات میدم خونه اجاره کنم مالیات میدم و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
این آقاهم کاری نمی تونه انجام بده!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
این همه کارخانه و نهادهای درآمد زا مثل نان رضوی و کنسرو سازی و ...... چرا نباید مالیات بدهند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
رئیسی کسی است که کرباسچی جزایری /رفیق دوست به خاطر اختلاس به زندان انداخته /
رئیسی کسی است که به حکم امام منافقین طرفداران رجوی که ۱۷ هزار نفر را در ایران ترور کردند اعدام کرد /

من کسی را می خواهم که به دزد واختلاس گر رحم نکند /

دزد را باید دستش را قطع کرد /
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
رئیس جمهور آینده
روحانی است
اما
روحانی نیست.

#دولت_کار_کرامت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
رئیس جمهور آینده
روحانی است
اما
روحانی نیست.

#دولت_کار_کرامت
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۲۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
به نظر نمیرسد وعده های شما درست باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
ما که نمی گیم آستان یا امام رضا ( ع ) مالیات بده. آقایان با همان پولهای نذر و وقف داران کارهای اقتصادی می کنن و بنگاههای اقتصادی بنا کردن حضرت امام ( ره) که نگفتن بنگاه ها ی اقتصادی معاف هستن . آقای رئیسی لست تمام بنگاههای اقتصادی مربوط به استان قدس رضوی روتو رسانه ها افشاء کن تا حقیقت برای مدم آشکار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
این آقویونی که اینجوری طرف دولت شیخ را میگیرن جز دزدی وجمع کردن یه عده سرمایه دار چه گلی بسر مردم زده زنده باد رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
برادران طبق ماده 2 آستان قدس از مالیات معاف هستند. این از اول انقلاب اجرا شده و دستور مستقیم امام خمینیه. اسنادش موجوده .نمیدونم بعضیا خودشون نفهمن یا به نفهمی میزنن. آقای رییسی 1 سال مدیریت آستان قدس رو در دست گرفته. مگه ایشون دستورشو داده.فقط اینجا نیست که مالیات نمیده کلیه مراکز زیر نظر اوقاف اینطوریه.در ضمن دولت خود روحانی طبق آمار رسمی بانک مرکزی به آستان قدس مبلغ زیادی بدهکاره.همین الان آستان قدس داره کمک میکنه که پدیده دوباره جون بگیره. کسایی که مشهد زندگی نمیکنن و از نزدیک تغییرات رو ندیدن لطفا نظر ندن
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۳:۵۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
خدایی اگه این انتقاد به هرکسی دیگه ای از کاندیدا وارد بود اینجا اینجوری توضیحاتشون رو با بزرگنمایی نشون میدادید؟؟؟
من چند وقت پیش مشهد بودم ولی گداها آدمو کلافه میکردن انقد زیاد بود اونارو رئیسی ندیده؟؟؟؟
بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
آستان قدس طبق ماده 2 قانون مالیات های مستقیم معاف می باشد
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۱۳:۰۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
اگه همه چیز شفاف سازی بشه عالی میشه
درود بر رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۳:۰۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
آقا اگر اینجوره تو خوزستان این همه شرکت نفت و پتروشیمی مالیات ندن ...بیان به فقرا کمک کنن. برادر من ..مملکت حساب و کتاب داره ...پس زنجانی هم بگه من پول نفت رو دادم به فقرا ...دولت واسه چیشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۵۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
دوست من املاک حرم همش وقف هست از درامدشم خرج زوج های جوون و فقرا میشه اگه از مشهدی ها بپرسی ایشون چ خدماتی انجام دادن متوجه میشی بعدشم این حکم امام خمینی و رهبری هست
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۱۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
افتخارم این است

که کشورم ایران . دینم اسلام . اسمم صاحبش علیست . رهبرم سید علیست . و انشاالله رئیس دولتش رئیسی ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
خدا نیاره اون روز رو
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۲۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
به کوری چشم دشمن ها میشه
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۰۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
بسمه تعالی
با سلام و احترام به نظر بنده اینک آستان مقدس رضوی به فقر کمک میکند یک بحث است و اینکه بایستی از در آمد مجموعه براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مالیات بپردازد مبحث دیگریست .
این نحوه اشتباه را جناب آقای رئیسی در مورد پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج که ا ز منابع قرض السنه تامین میشو د با تسهیلات در شکل عقود اسلامی و از منابع سپرده های اشخاص با سود علی الحساب با نرخ سود بالا پرداخت میشود نیز چنین اشتباهی مرتکب شده و شعار کونه مطلب را بیان فرموده اند امید است با رعایت اخلاق اسلامی مطالب صیحیح ارائه گردد. با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
هلنا
۱۱:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
یعنی این آقایون دارن با پول نذر و صدقه مردم زندگی میکنن جالبه واقعا...امام علی چجوری زندگی میکرد اینا چجوری زندگی میکنن امام علی می فرمود: رهبر یه جامعه باید مثل فقیرترین قشر جامعه زندگی کنه .. دولت مردای ما حتی حرفای امام خودشون رو هم قبول ندارن. دولت مردای جمهوری اسلامی مثل پولدارترین قشر جامعه زندگی می کنن .به کجا داریم میریم ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
نباید تبعیضی یرای هیچ نهادی باشه بعضیا جوری میگن میخوان از حرم امام.رضا مالیات بگیرن که انگار قراره از شخص امام رضا با زور مالیات گرفته بشه :/ بعدم اگه شما مالیات رو.میدادید به فقرا این همه فقیر در مشهد نبوذ
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۱۱:۴۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
پول های امام رضا رو بدین دولت تا کمک دخترای بیچاره وفقیر وبیکار خودشان کنند خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
ه ه ه ه هه هه هه الان بخندیم یا گریه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۱:۳۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
کارخانجات آستان قدس وقفند یا نذر؟ خود آستان قدس ساخته برادرآمدزایی .
با کمک به فقرا هم عملا در برابر دولت ایستاده والا بده به بهزیستی تا از طریق دولت توزیع بشه یا لااقل با نظارت دولت اگه مورد مبهمی وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
بببینید نمیشه یه زد و بندی کرد از این به بعد مائم به جای مالیات دادن خودسر بریم به فقرا کمک کنیم ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
واقعا درسته که رئیس استان قدس که اقای رئیسی باشه یک دهم کل درامد استان را بعنوان مدیر دستمزد میگیرد اگر اینطور باشه حج اقا الان خودش یکی از سوپر میلیاردرهای جهان هستند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۵۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
دوست عزیز حتما این خبر از بی بی سی شنیدی آره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
1 درصد فکر کنین که این لیبرالها امام رو قبول داشته باشن! اینا همونایی هستن که در دوران اصلاحات میخواستن امام و افکارشو به موزه ها بسپرن. تو این 4 سال هم که بارها با کاراشون خون به دل رهبری کردن، آخرین نمونش همین سند 2030 یونسکو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
امیدوارم اگر انتخاب شدید دولت هم شفاف باشد مثل الان که شفاف بیان کردید
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۱۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
اگه اینطوری باشه پس هر شرکتی خودش بگه من مالیات نمیدم در عوض به فقیرای محله کمک میکنم پس تکلیف مملکت چی میشه ...بس کنیین تا کی اوام فریبی احم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
یکم فکر کن بعد نظر بده، تمام اموال آستان قدس نذورات مردمی است که باید برای مردم مصرف شود، نه برای نجومی بگیران.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۰۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
دولت میخواد مالیات بگیره و ی اختلاص جدید کلید بزنه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
درود بر رییسی
همه کاراش درست و با برنامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
درود دکتر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
اقای رئیسی شما گفتید ما هم باور کردیم ده برابر اگه اینجوریه که مشهد دیگه نباید فقیری باشه و نباید کمیته امدادی و بهزیستی وجود داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
کمکها از وقتی آقای رئیسی اومده واقعا زیاد شده اما فقیر هم خیلی زیاده، مشهد فقط 700 هزار نفر حاشیه نشین داره، ما که مشهدیم داریم با چشمهامون میبینیم که ایشون چطور در آستان قدس انقلاب ایجاد کرده، شما که اطلاع نداری سوال کن، چرا برای خودت گناه میخری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
منم مشهدیم کاملا موافقم با نظر ناشناس این واقع داره حس میشه در حرم که نور و بویه پر برکتی گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
جدا"آقایون خجالت نمی کشند که می خواهند از حرم امام رضا هم مالیات بگیرند تا یکجا اختلاص کنند؟البته اوقاف هم بایستی املاک موقوف را به قیمت روز به اجاره اشخاص واگذار کند نه اینکه به قیمت 50سال پیش وسود املاک موقوفه به جیب یه عده بخصوص برود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
اقای رییسی تلویحا پرداخت مالیات توسط استان را رد کرد . یعنی مالیات نمی دهیم .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
فقط بلده تو مناظره از مالیات دفاع کنه