لیگ قهرمانان آسیا؛

"انتقام و تکرار" انگیزه ذوب آهن و پرسپولیس برای صعود در لیگ قهرمانان آسیا

نمایندگان کشورمان برای تعیین تکلیف صعود خود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا دیدارهای حساسی پیش رو دارند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران دیدار پایانی مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا این هفته به پایان می‌رسد و نمایندگان ایران به مصاف حریفانشان خواهند رفت.
 
در مهم‌ترین دیدار روز دوشنبه تیم فوتبال پرسپولیس و الوحده امارات در آزادی تهران با یکدیگر دیدار می‌کنند و این بازی باید با پیروزی نماینده ایران به پایان برسد و پرسپولیس اگر می‌خواهد صعود کند باید حماسه‌ای دیگر خلق کند اما خلق حماسه هم برای صعود شاگردان برانکو کافی نیست.
 
دیدار همزمان الریان قطر و الهلال عربستان تعیین‌کننده تیم دوم صعودکننده به دور نهایی لیگ قهرمانان آسیاست و در وصورتیکه الهلال در قطر بازی را واگذار کند پرسپولیس با هر نتیجه ای هم پیروز شود صعود نخواهد کرد.

الریان در دیدار برابر الهلال فقط پیروزی می‌خواهد والهلال نماینده عربستان تا حدودی از بابت صعود خیالش راحت است و با شناختی که از فوتبال عربستان داریم بعید نیست که بازهم لابی اعراب باعث شود یک فرصت دیگر از فوتبال ایران گرفته شود.
 
پرسپولیس فردا در آزادی یکپارچه حمله خواهد شد به امید شرافتی که قرار است در دیدار الهلال والریان خرج شود که البته اگر وجود داشته باشد.
 
دیدار رفت 2 تیم الوحده و پرسپولیس از جذاب‌ترین دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود در این دیدار ابتدا نماینده ایران توانست با یک گل در خانه حریف پیش بیافتد اما 2 گل پی‌درپی از نماینده امارات باعث شد پرسپولیس 3 امتیاز را از دست بدهد اما در دقایق پایانی بازی مهدی طارمی لقب قاتل را از اماراتی‌ها گرفت و با 2 گل به فاصله چند دقیقه بازی را 3 بر 2 به سود پرسپولیس کرد تا 3 امتیاز ایرانی را در امارات ثبت کند.
 
دیدار رفت بهانه‌ای خواهد بود تا فردا تیم های الوحده و پرسپولیس جدای از مسئله صعود دیدار پر گل و تماشایی را به نمایش بگذارند و امیدواریم در قطر هم نتیجه دلخواه ما باشد.
 
داوران چینی دیدار پرسپولیس و الوحده را قضاوت خواهند کرد و دیدار مهم الهلال و الریان را روشن ایرماتوف داور سرشناس ازبکستانی قضاوت می‌کند تا حداقل از نحوه قضاوت این دیدار خیالمان راحت باشد.
 
الریان در آخرین دیدار خود مقابل الوحده امارات شکست سنگین 5 بر 1 را متحمل شد و پرسپولیس در مقابل الهلال باوجود برتری به‌تساوی بدون گل رسید.
 
 اما دیگر نماینده ما در روز دوشنبه، تیم ذوب آهن اصفهان است که با توجه به نتایج هفته های گذشته، مانند پرسپولیس کار سختی برای صعود دارد.

تیم فوتبال ذوب آهن در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا تاکنون از ۵ دیدار خود ۷ امتیاز کسب کرده‌ و بعد از دو تیم العین امارات و الاهلی عربستان که ۹ و ۸ امتیازی هستند در رده سوم قرار گرفته است.

ذوب آهن مثل پرسپولیس می‌تواند با یک پیروزی با صعود به مرحله بعد صدرنشینی را هم از آن خود کند به شرطی که العین مقابل بنیادکار شکست بخورد که با توجه به عملکرد تیم ازبکستانی کار سختی به نظر می‌رسد.

بازی رفت دو تیم در عمان با حساب ۲ بر یک الاهلی خاتمه یافته و ذوبی‌ها به دنبال انتقام از این تیم عربی هستند.

نکته امیدوار کننده درباره تیم ذوب آهن این است که آن‌ها تاکنون در همه موارد از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده‌اند و یک بار هم در سال ۲۰۱۱ به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافته‌اند.

شاگردان مجتبی حسینی در صورت پیروزی در این بازی می توانند به مرحله بعد مسابقات صعود کنند. این دیدار روز دو شنبه و در ورزشگاه الغرافه برگزار می شود.

همچنین روز سه‌شنبه نیز استقلال‌های ایران که تقریبا به مرحله راه یافته‌اند مقابل رقبای عربستانی و اماراتی خود قرار می‌گیرند.

دیدار دو تیم الاهلی عربستان و ذوب آهن ایران از گروه C مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در حالی روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ما در دوحه برگزار می‌شود که داوران ژاپنی قضاوت این بازی را بر عهده دارند.
 
برنامه کامل مسابقات غرب آسیا در روز دوشنبه به این شرح است:


گروه D
پرسپولیس ایران - الوحده، ساعت 19:55
الریان قطر - الهلال عربستان، ساعت 19:55
 
گروه C
الاهلی عربستان - ذوب‌آهن ایران، ساعت 20:10
العین امارات - بنیادکار ازبکستان، ساعت 20:10
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۷:۲۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
انشالله همه تیمهای ایرانی سر بلند وپیروز از این مسابقات بیرون بیان مخصوصأ پرسپولیس که طرفدارش هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
پرسپولیس تو گروه سختی قرار داشت اما لیاقت حضور در مرحله بعد رو هم داره خدایی کم شانس بود اگه طارمی پنالتی رو خراب نمیکرد الان برای سر گروهی میجنگید نه صعود . توکل به خدا ایشاالله که همه نمایندهای ایران صعود کنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
الهلال تیم ریشه داری است و تقریبا دست به این کاری که نویسنده در مقاله آورده بعید و دور از انتظار است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
به عنوان یک استقلالی برای پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
برانکو تعویضاشو درست انجام بده برد دور از دسترس نیست