تا 1 ماه آینده؛

بهره برداری از نورد آلومینیوم مسجدسلیمان

مدیرکل ‌اقتصادی استانداری خوزستان از بهره برداری شرکت نورد آلومینیوم مسجدسلیمان با ‌‌ظرفیت تولید 1 میلیون تن آلومینیوم تا 1 ماه آینده خبر داد.

بهره برداری از نورد آلومینیوم مسجدسلیمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ رضا قیصی‌پور، مدیرکل ‌اقتصادی استانداری خوزستان در نشست مشترک هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز و فعالان بخش خصوصی خوزستان با هیئت تجاری لهستان گفت: با توجه به پذیرفتن برجام در کشور اتفاقات خوبی افتاد و شاهد حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه به طور هفتگی هیئت‌های خارجی جهت سرمایه‌گذاری و مشارکت در پروژه‌های عمرانی در کشور حضور پیدا می‌کنند، بیان کرد: خوزستان در بخش‌های مختلف اقتصادی بعد از تهران و در حقیقت دومین استان کشور در تولید 75 درصد تولید ناخالص داخلی است.

قیصی‌پور با اشاره به حوزه نفت و گاز اذعان داشت: 86 درصد ذخایر نفت و گاز در خوزستان همچنین ظرفیت تولیدات پتروشیمی 26 میلیون تن  و اکنون 18 میلیون تن تولید داریم که بخش عمده تولیدات صادر می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه در حوزه‌های مشارکت نفتی بین کشور ما و عراق قریب به 300 هزار بشکه تولید داریم، افزود: علاوه بر اینکه خوزستان در حوزه نفت مزیت دارد استان در تولید محصولات کشاورزی از قبیل گندم، کلزا و نیشکر رتبه اول را کسب کردیم.

وی در ادامه توضیحات خود درباره پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان خوزستان خاطرنشان کرد: در حوزه تولید برق و انرژی خوزستان حدود 12 هزار وات برق تولید می‌کند که تقریبا 20 درصد برق کشور از خوزستان تامین می‌شود همچنین استان خوزستان از نظر صادرات به کشورهای خارجی ظرفیت بسیار خوبی دارد.

رضا قیصی پور خطاب به هیات‌های تجاری لهستان بیان داشت: با توجه به آشنایی طرفین به توانمندی‌ها در همه حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و غیره لازم است که ارتباط بیش تری صورت گیرد تا به یک نقطه مشترک برسیم و مشارکت خود را آغاز کنیم همچنین وارد عملیات اجرایی شویم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.