دانش آشتیانی در دیدار رئیس مجلس با فرهنگیان مطرح کرد:

آموزش و پرورش به دنبال ارتقای مهارت دانش آموزان است

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ارتقای مهارت دانش آموزان گفت: توجه به شأن و منزلت فرهنگیان و ارتقای جایگاه آنها ضروری است.

آموزش و پرورش به دنبال ارتقای مهارت دانش آموزان است
به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی عصر امروز (یکشنبه 17 اردیبهشت) در دیدار رئیس مجلس با نمایندگانی از فرهنگیان سراسر کشور گفت: آموزش و پرورش جدید بر شایستگی ها و کسب مهارت ها توجه دارد و در کنار آن به موضوع آموزش خواهد پرداخت. لذا در شیوه های آموزشی و برنامه های درسی به این مسئله اهمیت داده ایم. عموماً در همه کشورها فارغ التحصیلان دوره های متوسطه توانمندی ورود به بازار کار را دارند، اما در کشور ما مدرک گرایی رواج یافته و  با وجود صرف هزینه بسیار برای کسب مهارت و کسب مدارک بالا، توانایی لازم برای ورود به بازار کار شکل نگرفته است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ارائه محتواهای آموزشی به صورت کابردی تر تصریح کرد: ضمن ارائه محتواهای آموزشی کاربردی، اطلاعات مورد نیاز به یادگیرنده داده می شود. در شرایط فعلی نیز تلاش شده از شیوه های آموزشی سنتی و تک گویی به سمت شیوه های جدید برای تقویت شایستگی ها پیش رویم.

وی با بیان اینکه محتواهای آموزشی متمرکز برای سراسر ایران شکل درستی ندارد، افزود: باید متناسب با ظرفیت هر استان محتواهای آموزشی ارائه شود تا افراد با مهارت های بومی مشغول به کار شوند. مدل های ارزشیابی نیز متناسب با این شیوه باید تغییر کند تا شناخت درستی نسبت به دانش آموزان از نظر کسب مهارت ها پیدا شود، در این صورت اطلاعات بهتری به خانواده دانش آموزان نیز می توان ارائه کرد.

احمدی دانش‌آشتیانی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: زیرساخت های لازم برای تحقق این سند فراهم خواهد شد و نگرش ما به این سند به همان شکلی است که در بالا بدان اشاره شد. در واقع اصل مهم برای آموزش و پرورش این سند بوده است.

وزیر کنونی آموزش و پرورش دولت یازدهم با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری به مسئله فرهنگیان و دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه باید به جایگاه واقعی خود برسد هر چند آموزش و پرورش از نظر اعتبارات، امکانات، جایگاه و نیروی انسانی دارای مشکلات اساسی است.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه و بودجه سال 96 افزود: مجلس در این برنامه ریزی ها کمک شایانی به آموزش و پرورش و فرهنگیان کرده تا نسل معلمان با خصوصیات مذکور تربیت یابند. البته شأن و منزلت معلم باید در نظر گرفته شود تا جوانان رغبتی برای گرایش به شغل معلمی داشته باشند.

احمدی دانش آشتیانی با تاکید بر ورود نخبگان به آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه نیازمند استفاده از ظرفیت نخبگان است، همچنین برنامه هایی برای سرمایه گذاری در بخش فنی و حرفه ای داریم، متاسفانه دانش آموزان رغبتی برای تحصیل در این زمینه ها ندارند، بنابراین با بروزرسانی تجهیزات کارگاهی جایگاه آموزش فنی و حرفه ای را ارتقا خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش با یادآوری مشکلات مالی این مجموعه گفت: برای رفع مشکلات مالی خواهان استفاده از ظرفیت مردم و مشارکت آنها در نهادها و اداره آموزش و پرورش هستیم، خوشبختانه مردم نیز علاقه مند به این موضوع بوده، زیرا منابع مالی آموزش و پرورش به خصوص هزینه های جاری باید کاهش و آموزش ارتقا یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار