آغاز عملیات ذخیره‌سازی بچه میگو در اراضی ۱۰ گانه ساحلی استان بوشهر

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: عملیات ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی ۱۰ گانه ساحلی استان بوشهر آغاز شد.

آغاز عملیات ذخیره‌سازی بچه میگو در اراضی ۱۰ گانه ساحلی استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مرتضی بحرانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تاکید بر این نکته که استان بوشهر در پرورش میگو پیشتاز است اظهار داشت: استان بوشهر در پرورش میگو بیشترین سهم در تولید کشور دارد به‌گونه‌ای که بیش از 60 درصد میگوی پرورشی در این استان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه 80 درصد میگوهای پرورشی استان بوشهر صادراتی است افزود: میگوهای پرورشی اراضی استان بوشهر همواره مورد بازدید کارشناسان دامپزشکی قرار دارد بگونه‌ای که  این آبزی با کیفیت بالا تولید و صادر می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از آغاز ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: عملیات ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی 10 گانه ساحلی استان بوشهر آغاز شد.

بحرانی با بیان اینکه تامین بچه میگوی مورد نیاز پروش‌دهندگان از 10 مرکز تکثیر فعال انجام می‌شود افزود: از نیمه دوم سال 95 و همزمان با فعالیت مولد سازی در مراکز تکثیر، نظارت‌های بهداشتی، پایش و نمونه‌برداری‌های لازم انجام و آزمایش‌ها و تست‌های پی سی آر روی نمونه صورت پذیرفت تا در نتیجه محصولی با بیشترین اطمینان از لحاظ سلامت بهداشتی به سایت پرورشی انتقال شود.

وی با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی در استخرهای پرورشی گفت: رعایت تمام ضوابط بهداشتی مورد تائید کارشناسان ناظر دامپزشکی و شیلات استان است که پس تائید اکیپ نظارت بهداشتی، مجوز لازم برای فعالیت استخرهای پرورش میگو صادر می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با تاکید بر اقدام‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیماری در اراضی پرورشی میگو استان بوشهر خاطر نشان کرد:خطر بروز بیماریهای نوظهور در صنعت پرورش میگو در نقاط مختلف جهان،مانند بیماریهای ای اچ پی، آ اچ پی ان دی و سندروم مرگ ناگهانی نباید دور از انتظار باشد.

بحرانی تاکید کرد: انتظار می‌رود پرورش دهندگان با رعایت مواردی همچون ارتقای سطح مدیریت سایت‌های پرورشی، رعایت اصول امنیت زیستی، تراکم در ذخیره سازی، تغذیه مناسب و استفاده از تقویت کننده‌های سیستم ایمنی آبزی، را  مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.