پیش بینی می شود؛

برداشت 350 هزارتن چغندرقند در شوش

مدیر جهاد کشاورزی شوش پیش بینی کرد در سال زراعی جاری 350 هزار تن محصول چغندر قند از مزارع این شهرستان برداشت شود.

برداشت 350 هزارتن چغندرقند در شوشبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ علیرضا ملک زاده، مدیر جهاد کشاورزی شوش گفت: عملیات برداشت محصول چغندر قند از سطح 4 هزار و 921 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در سال زراعی گذشته 1 هزار و 670هکتار چغندرقند در این شهرستان کشت شد که این رقم در سال زراعی جاری به 3 برابر افزایش یافت.

ملک زاده سطح زیر کشت چغندرقند در استان خوزستان در سال زراعی جاری را 10 هزار و 200 هکتار عنوان کرد و افزود: 48 درصد سطح زیر کشت مزارع چغندر قند استان خوزستان در شهرستان شوش کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شوش بیان داشت: پیش بینی می شود بیش از 350 هزار تن محصول چغندر قند از مزارع شهرستان شوش برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی شده روزانه بیش از 780 دستگاه کامیون کار انتقال چغندرقند از مزارع شوش به استان های همجوار را انجام دهند که تامین این تعداد کامیون وظیفه سنگینی است.

علیرضا ملک زاده توسعه کشت محصول چغندرقند در استان خوزستان یک اولویت اساسی دانست و اظهار داشت: کشت این محصول موجب اصلاح ساختار خاک، افزایش مواد آلی، کنترل بیماری ها و علف های هرز و همچنین اشتغالزایی می شود به گونه ای که کشت هر هکتار چغندرقند به طور متوسط برای 2 تا 3 نفر شغل ایجاد می کند.

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه کشت چغندرقند در شوش به صورت پاییزه انجام می شود کشت این محصول در پاییز با کاهش آب همراه است.

گفتنی است؛ برداشت چغندرقند در شهرستان شوش از نیمه اردیبهشت آغاز و تا 1 ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.