یاسوج؛

فعالیت 530 واحد بوم‌گردی در کشور

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورگفت: در حال حاضر ۵۳۰ واحد بوم گردی در تمامی مناطق کوهستانی و کویری کشور فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ مرتضی رحمانی موحد در نشست فعالان صنعت گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سیاست‌های برنامه ششم توسعه و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اظهار کرد: در این برنامه هشت موضوع به عنوان نگاه دولت بود که یکی از آن هشت نگاه توجه و تمرکز بر حوزه گردشگری است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: در کمتر نقطه‌ای از دنیا شاهد جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، زیارتی و ...هستیم که همه ریشه در فرهنگ، ظاهر و استعدادها و بناها بوده که همه نقاط قوت و اتکاء ایران اسلامی است.

رحمانی موحد تصریح کرد: از سال ۹۲ از هزار و ۷۰۰ پروژه باقیمانده به دولت یازدهم به ارث رسید که رشد فیزیکی آنها ۱۰ درصدی بود.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در صندوق توسعه ملی اعتباراتی برای حوزه گردشگری به تصویب رسید، گفت: بخش عمده‌ای از پروژه‌های سطوح مختلف را تامین مالی کردیم که در حد توان بیش از ۵۰۰ پروژه از هزار و ۷۰۰ پروژه باقیمانده از دولت قبل را تعیین تکلیف کردیم.

این مسؤول با بیان اینکه گردشگری هر کشوری از سه رکن مشابه هم از جمله امنیت، کیفیت خدمات و مهمان نوازی برخوردار است گفت: در صورتی که این سه عنصر به خوبی ارائه خدمات کنند برابر با رضایت گردشگری است.

رحمانی موحد از دیگر برنامه های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را رویکرد متوازن بین گردشگری شهری و روستایی عنوان کرد و گفت: روستاهای ما باید از منزلت و مزیت گردشگری برخوردار باشند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در ابتدای شروع دولت یازدهم ۲۲ واحد بوم گردی در حاشیه کویرها داشتیم، گفت: در حال حاضر ۵۳۰ واحد بوم گردی در تمامی مناطق کوهستانی و کویری داریم به گونه‌ای که بوم گردی در نوروز ۹۶ با استقبال خوبی مواجه بوده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.