لرستان؛

اجرای طرح ثبت الکترونیکی طلاق در 11 استان کشور

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ، طرح ثبت الکترونیکی طلاق امسال در 11 استان کشور اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه ثبت الکترونیکی طلاق با همکاری قوه قضائیه در مرحله اجرا قرار گرفته است گفت: در این اقدام به تناسب مشکلات موجود میان زوجین در حلقه های مشاوره ای سعی به بازگشت مجدد این افراد به زندگی مشترک و سازش می شود و در حال حاضر این اقدام در خراسان رضوی به صورت پایلوت انجام می شود.

محسنی بندپی همچنین افزود: با اجرای این طرح در خراسان رضوی ضمن کاهش 30 درصدی مراجعین به دادگاه ، آمار طلاق نیز در این استان 8.1 درصد کاهش یافته است.

به گفته وی در سال 94 با اقدامات صورت گرفته توسط اورژانس اجتماعی حدود 2 هزار و 880 زن و یک هزار و 440 مرد با مداخلات به هنگام از اقدام به خودکشی نجات یافتند.

محسنی بندپی افزود: اورژانس اجتماعی در تمام شهرهای دارای بالای 50 هزارتن جمعیت لرستان مستقر خواهد شد.

وی به برگزاری بزرگترین طرح اجتماعی کشور در بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت : نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در مدارس در راستای کاهش طلاق و توانمندسازی در راستای زندگی مشترک امسال اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی به غربالگری شنوایی سنجی نوزادان نیز اشاره کرد و افزود: بالای 90 درصد نوزادان سنجش شنوایی شده و 90 درصد کودکان سه تا پنج ساله نیز در راستای سنجش بینایی تحت پوشش قرار گرفته اند.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.