یادداشت قطب‌الدین صادقی درباره نمایش «مروارید»

«مروارید» جدیدترین اثر دکتر قطب‌الدین صادقی در تماشاخانه ایران شهر به روی صحنه می‌آید.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی گروه نمایش «مروارید»، که آخرین روزهای تمرین خود را پشت سر می‌گذارد، نام نمایشی است که از اواخر اردیبهشت ماه، به نویسندگی، طراحی و کارگردانی دکتر قطب‌الدین صادقی در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌رود.

در همین خصوص و برای معرفی بهتر این اثر یادداشتی از کارگردان نمایش به تحریر درآمده است.

يكي از راه‌هاي نزديك شدن به هنر نمايش ملي و گراميداشت آن سخن گفتن از تاريخ و الهام گرفتن از كتاب‌هاي معتبر تاريخي است. زيرا درك حوادث دشوار، خونبار و پيچيده ديروز، كه امروز ما، بي‌گمان تداوم و نتيجه انكارناپذير آن است، نخستين گام براي اندكي نظم بخشيدن و درك درست آنها تواند بود.

(تاريخ جهانگشا) به قلم عطا ملك جويني كه وقايع نگار (اكتاي قاآن) پسر چنگيزخان مغول بوده است، يكي از معدود كتاب‌هايي است كه از برخي حوادث هولناك و شخصيت‌هاي شگفت‌انگيز آن دوران، بدون تعارف و پرده‌پوشي سخن به ميان آورده است. جويني، گاه از ماجراهاي تلخ و ترسناكي پرده بر مي‌دارد كه اغلب ما از تصور، پذيرش و فهميدن آن‌ها واهمه داريم.

موضوع نمايش مرواريد، كه بر اساس يك رويداد واقعي نقل شده توسط جويني، نوشته و كارگرداني شده است، سر آن دارد تا با زبان نمايش از شكست و پيروزي، ترس و دلاوري، و رنج و شادي‌هاي سرزمين و مردمان ما از ديرباز سخن بگويد.

گفتن ندارد، در نمايش (مرواريد)، اين شخصت زن ايراني‌ است، كه با تهـور و اعتماد به نفس، نماد خرد و پايداري، در برابر خشونت، غارت و ويرانگري وحشيان متجاوز است.
                                                                                
شایان ذکر است؛ نمایش «مروارید» از نیمه دوم اردیبهشت در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌رود و پیش فروش آن به زودی در سایت تیوال آغاز می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.