اهواز؛

آمادگی افتتاح اولین طرح فرآوری نمک دریایی کشور در خوزستان

سید نورالله حسن زاده، گفت: محصول اولین کارخانه فرآوری نمک دریایی کشور از نظر کیفی بهترین نمک خوراکی کشور محسوب می‌شود که در همه ابعاد با بهترین نمک‌های خوراکی دنیا نظیر سالین فرانسه قابل رقابت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛سید نورالله حسن زاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، بیان کرد: اولین کارخانه فرآوری نمک دریایی کشور با اشتغال مستقیم 60 نفر و ظرفیت سالانه 40 هزار تن آماده افتتاح است.

حسن زاده، افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مبلغ بیش از 150 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 24 هزار متر مربع با زیر بنای 10 هزار متر مربع احداث شده است.

 وی اظهار داشت: تکنولوژی بکار رفته در این طرح منحصر به فرد و به روز است و این نمک علاوه بر مصرف خوراکی در صنعت دارویی نیز بکار می‌رود همچنین با کیفیت بالایی که دارد نیاز خانوار به مصرف نمک را به یک چهارم کاهش می‌دهد و تاثیری بسزایی بر سلامت افراد خواهد داشت و عاری از وجود هرگونه فلزات سنگین است.

وی ضمن اشاره به خلوص بیش از 99 درصدی این محصول گفت: این نمک از نظر کیفی بهترین نمک خوراکی کشور محسوب می‌شود که در همه ابعاد با بهترین نمک‌های خوراکی دنیا نظیر سالین فرانسه قابل رقابت است و می‌توان امیدوار بود که صنایع غذایی استان نیز با استفاده از این نمک به افزایش کیفیت محصولات غذایی اقدام کنند و صنایع غذایی استان با استفاده از این نمک بتوانند هر چه بیشتر با تولیدات سایر رقبا به رقابت بپردازند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.