یک کتاب بیشتر بخوانیم؛

تجلیل از نویسندگان آثار صاحب تقریظ مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب

طی مراسمی از نویسندگان آثاری که تقریظ مقام معظم رهبری را دریافت کرده بودند، تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز در طی مراسمی از نویسندگان آثار صاحب تقریظ مقام معظم رهبری، تجلیل صورت گرفت. در این مراسم محسن مومنی شریف، عبدالحميد قره‌داغی، حمید حسام، بهناز ضرابی‌زاده، زهرا پناهی‌روا حضور داشتند.

در ابتدای این نشست محسن مؤمنی شریف گفت: ادبیات دفاع مقدس ادبیات بومی است و ادبیاتی‌ است که توانایی انعکاس اعتقادات و هویت ایرانی را دارد. طبیعی است که این کتاب‌ها مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد. البته از نقش تاثیر گذار رهبری در این نوع ادبیات نباید غافل شد. ایشان معمار ادبیات انقلاب اسلامی هستند، کارهای خوب را می‌شناسند و برای ترویج آن مایه می‌گذارند.

وی افزود: حضرت آقا برای فرهنگ‌سازی نسل جوان و کسانی که آن روزها را ندیده‌اند، ادبیات دفاع مقدس را موثر می‌دانند. استقبال مردم از این نوع کارها چه آنهایی که مقام معظم رهبری، به صورت مستقیم معرفی کرده‌اند و چه نوشته‌های شاخص دفاع مقدس، بی‌نظیر است. کارهای خوبی در این زمینه منتشر شده ولی معرفی نشده‌اند. من به آینده ادبیات امیدوارم و انشاالله با این نوع ادبیات ما را خواهند شناخت. اسپر‌اکمن درباره ادبیات دفاع مقدس گفته است، ما در این رشته با نوعی از انسان مواجه هستیم که قبلا نمی‌شناختیم.

مؤمنی شریف تصریح کرد: نویسندگان این کتاب‌ها کسانی هستند که ذوق خدادادی خود را برای ترویج این کار گذاشته‌اند. در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان فرمودند شهدایی مثل شهید چیت‌‌سازیان و جانبازان دیگری نیز در استان‌های دیگر بودند ولی آنها این نویسنده‌ها را نداشتند و خطاب به ما گفتند قدر اینها را بدانند.

بهناز ضرابی‌زاده در این مراسم عنوان کرد: به برکت خون شهدا و نگاه و عظمت شهدا که اینجا هستم، افتخار بزرگی نصیب بنده حقیر شد و خودم را در این حوزه زیاد دخیل نمی‌دانم، بلکه بیشتر مدیون شهدا هستم. شهید چیت‌سازیان از شهدای به نام همدان هستند و نسل ما به او همیشه افتخار می‌کند. دوست داشتم این شهید بزرگوار را معرفی کنم و خدا را شا‌کرم که با چاپ کتاب و تقر‌یظ توسط رهبری این کتاب نه تنها در همدان بلکه در کشور هم مورد توجه قرار گرفت امیدوارم در سایر کشورها به شکل جهانی نمود پیدا کند.

در بخش دیگری از برنامه حمید حسام گفت: حضرت آقا، معمار ادبیات دفاع مقدس هستند. ویژگی معمار، طراحی و رصد است. ایشان درباره ادبیات دفاع مقدس موج مثبت و شور‌آفرینی ایجاد کردند که همه جامعه را در بر گرفت و باعث اقبال عمومی از طرف مردم شد.

وی با اشاره به افتخاری که با تقر‌یظ رهبری کسب کرده، عنوان کرد: نکته‌ها و رموز‌ی که حضرت آقا اشاره می‌کنند، بسیار دقیق و کارشناسی است و ایشان بسیار نکته بین هستند.

زهرا پناهی‌روا همسر شهید چیت‌سازان، ضمن تشکر از نویسندگان دفاع مقدس گفت: قلم نویسنده و طرز نگارش است که به این آثار حال خوب می‌دهد. این کتاب باعث این شد که مردم با زندگی و سیر و سلوک شهدا از دیدگاه همسر و خانواده‌شان آشنا شوند و همینطور با سبک زندگی در دهه 60. نویسندگان توانستند واقعیت‌هایی را ترسیم کنند که ماندگار شود و درسی برای آیندگان باشد این اثر باعث شد که همسران جوان شهدای مدافع حرم و بسیاری دیگر، با من تماس بگیرند و صحبت کنند.

در پایان خوش‌لفظ نویسنده «وقتی مهتاب گم شد»، گفت: رمز و رموز این نوع اقبال و نگرش، به صداقت برمی‌گردد، در مرحله اول تصمیم گرفتیم خاطرات خودمان را از دوستانی که با آنها همرزم‌ بودیم و به شهادت رسیدند بنویسیم، همان طور که حضرت آقا فرمودند رزمنده تا خاطر‌اتش در جبهه‌ها را نگوید رزمش‌ تمام نشده است، شهید محمد‌علی محمدی از شهد‌ایی که کمتر در موردشان‌ صحبت شده است، می‌باشند. او مرام و مسلک‌ عرفانی داشت.

وی افزود: مد‌نظر آقا و هم و غم‌ ایشان، این است که این رفتار باید به نسل جدید انتقال داده شود. این نوع کتاب در حال حاضر مورد نیاز نسل جوان و کل جامعه است. اگر فرهنگ دفاع مقدس جاری می‌شد؛ مشکلات الان را نداشتیم و به انحراف کشیده نمی‌شدیم، باید هر شخص به اندازه وسع خود در این حوزه فعالیت کند. ما از معنویت‌ها بیشتر گفتیم، موضوعاتی که کمتر در دفاع مقدس گفته شده است. عواملی که باعث پیروزی رزمند‌گان شد معنویت و مظلومیت‌شان‌ بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار